Zamawiający będzie zobowiązany prowadzić dialog, jednakowo traktując wszystkich jego uczestników i proponowane przez nich rozwiązania. Sposób uzyskania przez niego porady lub informacji dotyczące istotnych dla niego aspektów odnoszących się do przedmiotu zamówienia lub warunków umowy będą musiały uwzględniać zasady uczciwej konkurencji.
Sposób przeprowadzania dialogu technicznego
W tym celu w znowelizowanej ustawie Prawo zamówień publicznych przewidziano przepisy nakładające na zamawiającego obowiązek zamieszczenia na jego stronie internetowej informacji o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego oraz o jego przedmiocie. Ponadto zamawiający zamieści informację o zastosowaniu dialogu technicznego w ogłoszeniu o zamówieniu, którego dialog dotyczył. Następnie informacja o przeprowadzeniu dialogu, jego uczestnikach oraz o wpływie dialogu na opis przedmiotu zamówienia, siwz lub warunki umowy będzie stanowić element protokołu postępowania o udzielenie zamówienia.
Przepisy dotyczące dialogu technicznego pozostawiają zamawiającym duży zakres swobody odnośnie jego zastosowania (np. w odniesieniu do sposobu komunikowania się z podmiotami, z którymi prowadzą dialog, terminu, do którego oczekują na propozycje bądź metody dokumentowania dialogu) i zakresu merytorycznego. Zamawiający prowadzący dialog powinien mieć przede wszystkim na uwadze konieczność przestrzegania podstawowych zasad udzielania zamówień tj.:
- równego traktowania wykonawców,
- uczciwej konkurencji oraz
- przejrzystości.