Podwyższenie standardów bhp w firmie

Kategoria: Warunki pracy
Data: 17-04-2013 r.

Standardy bhp to wewnętrzne uregulowania firmy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Ich podstawą są wymagania odpowiednich przepisów, norm i zasad, które uwzględniają specyfikę danej firmy oraz - w celu zapewnienia w niej właściwego poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy - stawiają wyższe wymagania organizacyjne, technologiczne, kwalifikacyjne, kontrolne niż wspomniane przepisy, normy oraz zasady.

Standardy bezpieczeństwa i higieny pracy mają na celu w czytelny i prosty sposób określić minimalne wymagania w zakresie bhp. Spisując je trzeba pamiętać, że niektóre zawody wymagają szczególnych, określonych przepisami prawa, zasad.

Poniżej przedstawiamy 3 sposoby podwyższenia standardów bezpieczeństwa i higieny pracy w firmie.

1. Maksymalny bezpieczny poziom hałasu to 85 dB. Natomiast w konkretnej firmie za ten poziom można uznać 80 dB.

2. Odpowiednie przepisy wymagają, aby badać wszystkie wypadki. Podnosząc standardy bhp w firmie, należy również badać wszystkie zdarzenia potencjalnie wypadkowe.

3. Odpowiednie przepisy pozwalają karać pracowników za nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Działaniem mającym na celu podniesienie standardów bhp jest stosowanie oprócz kar systemu nagradzania tych pracowników, którzy swoją postawą i zaangażowaniem przyczyniają się do poprawy stanu warunków bhp w zakładzie pracy.

Lesław Zieliński, były główny inżynier zarządzania bezpieczeństwem pracy, rejestrowany audytor pomocniczy SZBP wg ISRS

Zobacz również:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak wybierać nowoczesne źródła światła do mieszkania

pobierz

Zasady BHP elektryka

pobierz

Pierwsza pomoc

pobierz

Protokół powypadkowy – wzór dokumentu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 24347 )
Array ( [docId] => 24347 )

Array ( [docId] => 24347 )