Zgłoszenie zdarzenia wyglądającego na wypadek przy pracy

Data: 24-04-2014 r.

Pracodawca musi zapewnić systematyczne kontrole stanu bhp, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji procesów pracy, stanu technicznego maszyn oraz innych urządzeń technicznych, a także ustalić sposoby rejestracji nieprawidłowości i metody ich usuwania.

W sytuacji zgłoszenia zdarzenia mającego znamiona wypadku przy pracy pracodawca ma obowiązek zapewnić sporządzenie w określonym trybie protokołu powypadkowego.

W praktyce spora część zgłoszonych i zbadanych zdarzeń wypadkowych określana jest mianem tzw. wypadków bezurazowych.

Typowym zdarzeniem takiego rodzaju jest wypadek komunikacyjny (kierowanie samochodem służbowym), noszący znamiona wypadku przy pracy, co do którego nie posiadamy rozeznania, czy skutkował będzie urazem.

Bardzo poważnym błędem jest rejestrowanie jako bezurazowych i tym samym zaniechanie badania zdarzeń, które mają znamiona wypadku przy pracy (np. zakłucia czy skaleczenia pracownika w placówce służby zdrowia bądź pozornie bezurazowe wypadki komunikacyjne).

Agnieszka Świeboda

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak wybierać nowoczesne źródła światła do mieszkania

pobierz

Zasady BHP elektryka

pobierz

Pierwsza pomoc

pobierz

Protokół powypadkowy – wzór dokumentu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 34736 )
Array ( [docId] => 34736 )

Array ( [docId] => 34736 )