Wszystkie artykuły

    Finanse w firmie 09.12.2012
    Rząd będzie dotował przedszkola i żłobki
    Nowelizacja ustawy oświatowej umożliwi dofinansowanie placówek dla najmniejszych dzieci. Rząd planuje przeznaczyć na dopłaty łącznie ok. 370 mln złotych. Projekt nowelizacji ustawy, zwanej potocznie ustawą przedszkolną, jest w fazie konsultacji społecznych. Jednak premier przedstawił już główne założenia, które będą skutkowały dotacjami. Są nimi: rozwój i upowszechnianie wychowania ...

    Finanse w firmie 09.12.2012
    Najdogodniejsza forma opodatkowania działalności
    Forma opodatkowania działalności gospodarczej musi być zgłoszona w pierwszym miesiącu danego roku. Brak takiej decyzji skutkuje rozliczaniem podatków na zasadach ogólnych. Nie zawsze korzystnym.Wybór formy opodatkowania wpływa na wysokość podatku odprowadzany do fiskusa. Do wyboru jest kilka form: zasady ogólne – opodatkowanie według skali podatkowej 18% i 32%, podatek liniowy – ...

    Finanse w firmie 02.12.2012
    Aport, czyli wkłady niepieniężne w spółce z o.o.
    Powołując spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jej przyszli wspólnicy, aby objąć udziały, muszą wnieść ustalone porozumieniem wkłady – te niepieniężne, są nazywane aportem.Wkłady potrzebne do objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością mogą być dwojakiego rodzaju. Pierwszy typ wkładu, to pieniądze. Wielkość wkładu pieniężnego w odniesieniu ...

    Finanse w firmie 30.11.2012
    Prawo Benforda na usługach controllingu
    Finanse przedsiębiorstwa są pod lupą działu controllingu. Tu wszelkie błędy lub zamierzone działania powinny zostać zdemaskowane. Jest na to świetny sposób! To proste i bardzo skuteczne narzędzie do wykrywania finansowych machlojek.Wewnętrzny controlling, to ostatnie sito w firmie przed audytem. Dlatego analizy pracowników działu controllingu muszą diagnozować rzeczywistą sytuację ...

    Finanse w firmie 22.11.2012
    Cash management, czyli pracujące pieniądze firmy
    Pieniądze nie mogą leżeć na kontach, wtedy tracą na wartości. Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących usługę cash management. Polega ona na efektywnym zarządzaniu gotówką przedsiębiorstwa.Firma może wypracowywać przychody na działalności podstawowej (tzw. core business), ale i działalności finansowej. O ile ta pierwsza nie powinna być dla zespołu menedżerskiego ...

    Finanse w firmie 22.11.2012
    Jak rozliczać koszty prezentów świątecznych
    Koszty świątecznych paczek oraz bonów towarowych dla pracowników spółka może sfinansować ze środków obrotowych lub z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.Od źródła sfinansowania paczek i bonów przez firmę, zależy rozliczenie podatkowe owych dodatkowych świadczeń pracowniczych – zarówno dla spółki, jak i dla jej pracowników. Finansowanie ze środków obrotowych Koszty ...

    Finanse w firmie 15.11.2012
    Dotacje w ramach projektu Inteligentne Sieci Energetyczne (ISE)
    Polscy przedsiębiorcy już niebawem będą mieli możliwość otrzymania dofinansowania projektów „Inteligentnych Sieci Energetycznych” w ramach konkursu ogłoszonego w czerwcu br. przez NFOŚiGW.ISE, to projekt NFOŚiGW, który charakteryzuje się kreowaniem proaktywnych postaw konsumenckich, związanych z wytwarzaniem i użytkowaniem energii. Jego założeniem jest integrowanie wszystkich ...

    Finanse w firmie 13.11.2012
    Co obejmuje cash management
    Zarządzanie gotówką, zwane „cash management”, to przemyślane gospodarowanie pieniędzmi przedsiębiorstwa, tak, żeby starczyły na zobowiązania i zostały jeszcze na rozwój i inwestycje.Zarządzanie gotówką – czyli cash management – służy trzem podstawowym celom: zapewnieniu płynności firmie, czyli jej zdolności do regulowania zobowiązań,pozwala uzyskać wysoką stopę zwrotu ...

    Finanse w firmie 09.11.2012
    Analiza wskaźnikowa cash flow
    Analiza przepływów pieniężnych, tzw. cash flow, służy w firmie m. in., do sprawdzenia płynności finansowej przedsiębiorstwa oraz jego wypłacalności. To inaczej rachunek, który obrazuje obieg środków finansowych w przedsiębiorstwie.Analiza cash flow z jednej strony przedstawia wpływy i ich pochodzenie, a z drugiej wydatki. Sporządzany jest w formie zestawienia, przez zobowiązane do ...

    Finanse w firmie 30.10.2012
    Rozliczanie działalności przez ryczałt
    Prowadzenie działalności gospodarczej, która opiera się na rozliczeniu przez ryczałt ma swoje wady i zalety. Zdecydowanie się na prowadzenie takiej formy opodatkowania wiąże się z obowiązkiem prowadzenia ewidencji przychodów, odrębnie za każdy rok podatkowy. Kto może się takim opodatkowaniem posługiwać oraz na czym ono polega? Czym jest ryczałt? O tym, czym jest ryczałt informuje ...