Excel: Ochrona komórek zawierających formuły

Autor: Gromulski Piotr
Data: 11-04-2012 r.

Może się zdarzyć, że z utworzonego przez Ciebie arkusza będą korzystały inne osoby. Jeśli w komórkach znajdą się formuły, to mogą być przez przypadek nadpisane przez nieostrożnego użytkownika. Aby się przed tym zabezpieczyć, proponujemy nałożyć ochronę na arkusz.

W tym celu:

Zaznacz komórki, które będą uzupełniane przez inne osoby. W przykładzie C2:E9.

Skorzystaj z wygodnego skrótu klawiaturowego Ctrl + 1.

W wyświetlonym oknie przejdź do zakładki Ochrona.

Wyłącz zaznaczenie pola Zablokuj i zatwierdź, klikając OK.

Teraz, gdy komórki przeznaczone do edycji zostały odblokowane, możesz nałożyć ochronę na arkusz.

Z menu Narzędzia wybierz polecenie Ochrona/Chroń arkusz (w Excelu 2007: uaktywnij kartę Recenzja i w grupie poleceń Zmiany kliknij Chroń arkusz).

Zaznacz pole Chroń skoroszyt i zawartość zablokowanych komórek.

W polu poniżej ustaw hasło ochrony arkusza.

Wyłącz opcję Zaznaczanie zablokowanych komórek.

Po zatwierdzeniu OK ochrona zostanie nałożona. Komórki z formułami będą niedostępne.

Wskazówka

Aby zdjąć ochronę z arkusza, wybierz polecenie Nie chroń arkusza. Wpisz hasło i zatwierdź OK.

Gromulski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25306 )
Array ( [docId] => 25306 )

Array ( [docId] => 25306 )