MusicRage.org – nowy model sprzedaży muzyki w internecie

Autor: Chojecki Tomasz
Data: 11-09-2012 r.

Jedną z najdynamiczniej zmieniających się branż pod wpływem internetu jest rynek muzyczny. Dziś już pewne jest, że sprzedaż muzyki przeniesie się niemal całkowicie do sieci. Jednak nikt jeszcze nie wie, jak będzie wyglądać ten proces. Być może jednym z modeli sprzedaży muzyki w internecie będzie ten, prezentowany przez serwis Musicrage.org.

Na wstępnie należy podkreślić, że ciekawy projekt, jakim jest Musicrage.org, pochodzi z Polski. Serwis, istniejący od maja 2012 roku, oferuje kupno muzyki przez internet w formacie cyfrowym FLAC i MP3.

Jak działa Musicrage.org

Jednak, nie jest to zwyczajny sklep internetowy, w którym możemy codziennie, bez ograniczeń wybierać z wielu gatunków muzyki. Pierwszą różnicą jest fakt, że muzyka jest sprzedawana w tak zwanych „paczkach”. Każda z nich zawiera określoną ilość albumów konkretnych wykonawców. Co istotne, są one sprzedawane w ściśle określonych, dwutygodniowych cyklach. Oznacza to, że dany zestaw płyt możemy kupić tylko raz, w określonym momencie i nigdy więcej.

Drugą, ale najważniejszą cechą MusicRage.org, jest sposób płacenia za zakupioną muzykę w modelu pay-what-you-like, czyli płać-ile-chcesz. Użytkownik, który zdecydował się na kupno danej paczki albumów, sam podejmuje decyzję ile chce zapłacić za wybraną muzykę. Najniższa kwota jaką można zapłacić za paczkę wynosi jeden dolar.

Kupujący, oprócz decyzji dotyczącej kwoty, musi też ustalić podział zapłaconych pieniędzy między muzyków oraz serwis MusiRage.org. Służy do tego funkcjonalność serwisu, która umożliwia dzielenie kwoty pomiędzy obie strony. Kupujący ma pełną dowolność dotyczącą podziału kwoty.

MusicRage na bieżąco komunikuje, ile sprzedał paczek, w jakiej kwocie, a także z jakich krajów pochodzą kupujący. Tekst na witrynie serwisu jest w języku angielskim, co wydaje się zaskakujące, zważywszy na fakt kto stworzył ten serwis. Jednak ma to swoje logiczne wytłumaczenie, ponieważ większość kupujących jest spoza naszego kraju, gdzie kupowanie dóbr kultury przez internet jest powszechne.

Jaki cel chcą osiągnąć twórcy MusicRage

MusicRage prowadzi działalność, która jest alternatywą dla wielkich wytwórni płytowych. Stosowany przez serwis model sprzedaży, ma na celu zmniejszenie kosztów generowanych przez wszelkich pośredników dystrybuujących muzykę. W konsekwencji ma to doprowadzić do zwiększenia przychodów dla samych muzyków.

Twórcy MusicRage wierzą również, że kupujący sam najlepiej wie, komu i ile chce zapłacić za muzykę. Ten ostatni fakt sprawia, że kupowanie muzyki przenosi się na zupełnie inny, nie znany wcześniej, poziom. Być może MusicRage właśnie wyznacza kierunek rozwoju dla sprzedaży muzyki i innych dóbr kultury w XXI wieku.


Zobacz także:

Chojecki Tomasz

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 34228 )
Array ( [docId] => 34228 )

Array ( [docId] => 34228 )