Czym jest e-PR i jakie są jego zalety

Autor: Stwora Sylwia
Data: 27-05-2012 r.

Obecnie każdy podmiot działający na rynku, czy to wielka korporacja, czy też małe przedsiębiorstwo wie, jaką siłę w promowaniu świadczonego produktu lub usługi ma Internet. Ciągłe postępująca informatyzacja powoduje, że budowanie wizerunku za pomocą tradycyjnych narzędzi public relations już nie wystarcza. Potrzebne są działania wykorzystujące sieć. Potrzebny jest e-PR.

Co to jest e-PR

Zjawisko e-PR, inaczej WebPr lub PR-u internetowego to zespół czynności mających na celu budowanie wizerunku przy wykorzystaniu Internetu jako podstawowego pola zasięgu. Pozwala kształtować obraz firmy, komunikować się ze środkami masowego przekazu, rozwijać bazę dziennikarzy oraz portali internetowych.

Zalety e-PR

Dzięki wykorzystaniu internetu do działań PR można dotrzeć do wielu osób w tym samym czasie, przy stosunkowo niskich nakładach budżetowych. Internet umożliwia też obserwowanie i analizowanie pojawiających się trendów oraz uzyskanie informacji zwrotnej ze strony internautów. A dzięki coraz większej ilości urządzeń, które obsługują przeglądarki internetowe, dostęp do potencjalnego konsumenta jest niemal nieograniczony.

Wpływa to na sprzedaż produktu lub usługi oraz pozwala zdobywać doświadczenie w odpowiednim poruszaniu się po Internecie i świecie marketingu sieciowego.

Cele internetowego PR-u

Głównym celem internetowego PR-u jest popularyzowanie informacji wśród użytkowników sieci i oddziaływanie na ich opinie. W ten sposób następuje kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, budowanie wokół niego społeczności internetowych oraz zwiększenie rozpoznawalności marki wśród prawdopodobnych klientów.

Narzędzia internetowego PR-u

Internetowy PR posługuje się takimi narzędziami, jak: biuro prasowe online, konferencje prasowe online, mailingi, newslettery, e-biuletyn, elementy marketingu wirusowego, marketing szeptany, działania NPRS, konkursy interaktywne, linki sponsorowane, blogi firmowe, powierzchnie reklamowe oraz narzędzia platform VIDEO.

Nabycie umiejętności sprawnego poruszania się w sieci w oparciu o reguły e-PR zwiększy szanse firmy na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Pozwoli również być na bieżąco ze szybko zmieniającymi się trendami i umożliwi błyskawiczną reakcję w momencie wystąpienia sytuacji kryzysowej.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25502 )
Array ( [docId] => 25502 )

Array ( [docId] => 25502 )