Co to jest e-PR
Zjawisko e-PR, inaczej WebPr lub PR-u internetowego to zespół czynności mających na celu budowanie wizerunku przy wykorzystaniu Internetu jako podstawowego pola zasięgu. Pozwala kształtować obraz firmy, komunikować się ze środkami masowego przekazu, rozwijać bazę dziennikarzy oraz portali internetowych.
Zalety e-PR
Dzięki wykorzystaniu internetu do działań PR można dotrzeć do wielu osób w tym samym czasie, przy stosunkowo niskich nakładach budżetowych. Internet umożliwia też obserwowanie i analizowanie pojawiających się trendów oraz uzyskanie informacji zwrotnej ze strony internautów. A dzięki coraz większej ilości urządzeń, które obsługują przeglądarki internetowe, dostęp do potencjalnego konsumenta jest niemal nieograniczony.
Wpływa to na sprzedaż produktu lub usługi oraz pozwala zdobywać doświadczenie w odpowiednim poruszaniu się po Internecie i świecie marketingu sieciowego.
Cele internetowego PR-u
Głównym celem internetowego PR-u jest popularyzowanie informacji wśród użytkowników sieci i oddziaływanie na ich opinie. W ten sposób następuje kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, budowanie wokół niego społeczności internetowych oraz zwiększenie rozpoznawalności marki wśród prawdopodobnych klientów.