Realne biuro prasowe
Do stworzenia biura prasowego w firmie potrzebne jest pomieszczenie, w którym będzie można przetrzymywać wszelkiego typu materiały prasowe oraz sprzęt potrzebny do ich tworzenia. Musisz zadbać o to, aby w biurze prasowym znajdował się telefon, komputer z połączeniem do internetu, faks oraz fotokopiarka.
Kiedy już masz gdzie pracować, zacznij opracowywać i zbierać materiały prasowe. Do pozostałych zadań biura prasowego należy m.in. stworzenie bazy kontaktów do redakcji lub poszczególnych dziennikarzy piszących o danej branży, ustalenie warunków akredytacji dla dziennikarzy, opracowanie raportów z działalności firmy oraz stworzenie bazy potencjalnych sponsorów, organizowanie konferencji prasowych.
Na stworzenie zewnętrznego i tymczasowego biura prasowego wybierz dobrze widoczne i łatwo dostępne miejsce. Wyposaż go w co najmniej jeden telefon komórkowy, kserokopiarkę, faks, komputer z dostępem do Internetu. Po przygotowaniu i odpowiednim wyposażeniu zajmij się wydzieleniem strefy akredytacyjnej, obsługą dziennikarzy przybyłych na miejsce wydarzenia, dostarczaniem mediom raportów i informacji, itp.