Wszystkie artykuły
Marketing i komunikacja 26.12.2012
ROI – badanie skuteczności w reklamieEfektywność reklamy w internecie można mierzyć różnymi sposobami. Jednak obecnie najpopularniejszym i bodaj najuczciwszym sposobem rozliczania się agencji marketingowej ze zleceniodawcami, jest bazowanie na tzw. ROI. Co to znaczy. O tym poniżej.Popularnym hasłem w kontekście badania skuteczności reklamowych kampanii w sieci, jest konwersja. To jeden z kilku dostępnych wskaźników, określany ...
Marketing i komunikacja 26.12.2012
Nie oszczędzaj na marketingu w e-commerceFachowcy ostrzegają przedsiębiorców z branży e-commerce: marketing to jest to, na czym w sieci nie wolno oszczędzać. Sklep internetowy może mieć niepełną ofertę, może mieć niezbyt rozbudowany wachlarz opcji płatności za towar, oprogramowanie ździebko kulejące, które wymaga więcej ręcznej pracy, choć sporo z niej można ...
Marketing i komunikacja 26.12.2012
Sprzedaż – tylko zgodnie z zasadamiŻeby nie podpaść pod paragraf nieuczciwej konkurencji, nie można tak sobie organizować szalonych wyprzedaży. Sprzedaż premiowa, lawinowa czy dyskontowa, obwarowane są bowiem ścisłymi przepisami, które chronią innych rynkowych graczy.Podstawowym aktem prawnym, który reguluje zagadnienia z zakresu nieuczciwej konkurencji, jest Ustawa z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. ...
Marketing i komunikacja 25.12.2012
Jak kryzys przekuć w sukcesCzyli odwracanie kota ogonem. Bo jakże inaczej nazwać działania firmy, która nie dość, że z kryzysowej sytuacji wyszła obronną ręką, to jeszcze wykorzystała szum, jaki wokół niej powstał i z sukcesem wypromowała swój pozytywny wizerunek. To trzeba umiećZwykle skuteczna reakcja firmy pozwala jej przede wszystkim odbudować dawną pozycję. Jednak w wersji idealnej, może nawet wpłynąć ...
Marketing i komunikacja 25.12.2012
Kryzys wizerunkowy firmy – to trzeba wiedziećCo warto wiedzieć o specyfice kryzysu wizerunkowego? Przede wszystkim to, że może przytrafić się dokładnie każdej firmie. Więc każdy powinien się zabezpieczyć. A w razie kryzysu umiejętnie zastosować zasadę 5 P.Kryzysem komunikacyjnym firmy jest każda sytuacja, która grozi pogorszeniem jej aktualnego wizerunku i rynkowej pozycji. Nawet firmy posiadające najlepsze systemy zarządzania ...
Marketing i komunikacja 25.12.2012
Konstrukcja komunikatu w obliczu kryzysu w firmieWażne jest dosłownie wszystko: dobór słów, mowa ciała, spójność informacji wypływających od różnych osób w firmie. Komunikat, który ma zostać ogłoszony publicznie w obliczu kryzysu powinien być dokładnie przećwiczony – jak na próbie w teatrze.Podczas tworzenia treści komunikatu dla opinii publicznej należy zatrzymać się na kilku kwestiach. Po pierwsze na tym, jakich słów ...
Marketing i komunikacja 25.12.2012
Jak zapobiegać kryzysowi wizerunkowemu firmyOsoby odpowiedzialne w firmie za PR lub obsługująca przedsiębiorstwo agencja, powinny wraz z kadrą zarządzającą firmy przede wszystkim zapobiegać kryzysowi wizerunkowemu. Ale i uczyć się na błędach. Kryzys wizerunkowy firmy może zagrozić jej rynkowej pozycji, a nawet bytowi. Nikt nie jest w stu procentach na niego odporny – nawet te firmy, które są wyposażone w najlepsze systemy ...
Marketing i komunikacja 02.12.2012
Błędy we współpracy z agencją interaktywnąZbudowanie skutecznej strategii e-marketingu, a następnie jej przeprowadzenie, wymaga solidnej wiedzy i doświadczenia. Zwykle więc przedsiębiorcy zlecają to zadanie wybranej agencji interaktywnej. Czego unikać, by współpraca była zadowalająca.Przedsiębiorca chcący zaistnieć w Internecie, ma do wyboru 3 możliwości: pozyskać niezbędne kompetencje, które pozwolą mu samodzielnie przeprowadzić ...
Marketing i komunikacja 02.12.2012
Cena promocji w internecieIle trzeba wydać na wypromowanie e-sklepu w sieci. Mało kto podaje tzw. widełki dotyczące kosztów promocji w internecie – my je znamy i podajemy.To nie mit: reklama naprawdę jest dźwignią handlu. Powinni o tym wiedzieć szczególnie przedsiębiorcy działający w internecie. Jak jednak rozeznać się, ile mniej więcej może kosztować kampania promocyjna w sieci?
Cena zależy od celu
Rzadko ...
Marketing i komunikacja 19.10.2012
Strategia marketingowa - wykorzystanie powieści w reklamieReklama w pierwszej kolejności kojarzy się z krótkimi spotem, który ma skutecznie wypromować konkretny produkt czy usługę. Czy zastanawiałeś się jednak kiedykolwiek nad tym, aby w promocji swojego towaru wykorzystać powieść? Jak mógłbyś skorzystać z tego gatunku literackiego podczas planowania strategii marketingowej własnej firmy?
Przekaz reklamowy nie musi być wcale zlepkiem argumentów, ...