Wszystkie artykuły

    Sprzedaż i handel 28.12.2012
    Zamówienia publiczne – wątpliwości co do umowy
    Co zrobić, jeśli potencjalny wykonawca ma wątpliwości odnośnie wymagań zawartych w publicznym zamówieniu, lub co do treści umowy, po przeczytaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Poniżej wskazówki.Czasem zdarza się, że potencjalnego wykonawcę ogarną wątpliwości, po dokładnym przeanalizowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz). Zwykle dotyczy to oczekiwań ...

    Sprzedaż i handel 28.12.2012
    Trendy w bankowości – standaryzacja i portfelowy model pracy
    Przedstawiciele sektora bankowego obserwują dwa silne trendy w obszarze obsługi klienta: standaryzację oraz portfelową metodę pracy. Jak je należy rozumieć. Nie od dziś wiadomo, że właściwa rekrutacja oraz inwestycje w podnoszenie kompetencji pracowników, służące utrzymaniu możliwie najwyższego poziomu obsługi klientów, to przepustka do sukcesu – szczególnie w takich branżach, ...

    Sprzedaż i handel 26.12.2012
    Zamówienia publiczne – gdzie ich szukać
    Każdy przedsiębiorca, który chce zdobyć zlecenie z sektora publicznego, powinien szukać informacji na temat ofert zamówień publicznych przede wszystkim w dwóch miejscach: Dzienniku Ustaw UE lub Biuletynie Zamówień Publicznych. Ale nie tylko.Wszystkie podmioty, które ogłaszają zamówienia publiczne, mają obowiązek podać je do publicznej wiadomości. Duże zamówienia Ogłoszenia obejmujące ...

    Sprzedaż i handel 26.12.2012
    Negocjacje. Metody manipulacji
    Zgrywanie w negocjacjach głupiego lub bez uprawnień, to klasyczna metoda manipulacyjna. Jak się przed nią zabezpieczyć.Jeżeli partner negocjacji jest dość przekonujący lub druga strona rozmów niedostatecznie zapobiegliwa, technika manipulacyjna typu „negocjacje z głupia frant” może być skuteczna. Jak ją rozpoznać. Ja tu jestem tylko w zastępstwie Najczęściej spotykaną argumentacją ...

    Sprzedaż i handel 25.12.2012
    Klienci LOHAS – za co są skłonni więcej zapłacić firmie
    LOHASi, to klienci, którym zależy m.in. na własnym zdrowiu, życiu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz na etycznym handlu i sprawiedliwości społecznej. Nie szczędzą pieniędzy na „zdrową” ofertę dostrzegających ich potrzeby firm.Produkty, jakimi są zainteresowani i w jakie inwestują klienci typu LOHAS, obejmują praktycznie wszystkie kategorie dóbr konsumpcyjnych oferowanych ...

    Sprzedaż i handel 25.12.2012
    O co chodzi z tą konwersją w reklamie
    Jak się mierzy skuteczność kampanii reklamowych w internecie. Tu króluje termin „konwersja”. O co tu chodzi i co znaczą magiczne skróty CPA, CTR, CPC itd. O tym w tzw. pigułce poniżej.W e-marketingu popularnym terminem jest tzw. konwersja, która polega na uzyskaniu pożądanej przez zleceniodawcę aktywności końcowych użytkowników. W przypadku działań w sieci wyróżnia się szereg ...

    Sprzedaż i handel 27.08.2012
    Jak być skutecznym sprzedawcą
    Wykonywanie zawodu sprzedawcy może wydawać się dosyć proste. Trzeba po prostu sprzedawać towary. Jednak przy tak dużej, jak obecnie konkurencji zdobywanie nowych klientów nie jest wcale takie łatwe. Co można zrobić, aby być skutecznym sprzedawcą? Podstawą każdych kontaktów biznesowych, nie tylko na linii sprzedawca-klient, jest estetyka i higiena. Sprzedając towar koniecznie musisz ...

    Sprzedaż i handel 19.06.2012
    Czym jest Call Center
    Pierwsze call center zaczęły powstawać ponad trzydzieści lat temu, a ich dynamiczny rozwój w Polsce przypadł na okres lat 90. XX wieku. Wtedy rodzimi przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać powszechnie zachodnie sposoby zarządzania kontaktem z klientami.Call center Pomimo tylu lat od powstania idei call center, wciąż jest ono uważane za narzędzie marketingowe każdej nowoczesnej firmy. ...