Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Jak promować swoją firmę w internecie
    Z prowadzonych na terenie Polski badań wynika, że blisko 80% internautów traktuje sieć jako jedno z podstawowych źródeł poszukiwania informacji o produkcie lub usłudze. Aby w pełni wykorzystać nieograniczony zasięg internetu oraz jego całodobową dostępność, w celu kreowania wizerunku firmy, warto wybrać odpowiednie narzędzia do promocji w sieci.Portale społecznościowe Założenie ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest NPRS (Net PR Synergy)
    NPRS, czyli Net Public Relation Synergy stał się jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Pomaga nie tylko promować ją i wyróżniać w sieci, ale przede wszystkim prowadzi selekcję informacji na temat prowadzonej działalności.Czym jest NPRS Net PR Synergy to całokształt działań i praktyk, których celem jest zwiększenie świadomości marki ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Jak napisać informację prasową
    Informacja prasowa to podstawowe narzędzie działań public relations. Wydawać by się mogło, że jej napisanie jest proste i nie zabiera zbyt wiele czasu. Niestety, jeśli chcesz, aby Twoja informacja zainteresowała wybraną redakcję i została opublikowana, nie wystarczy, że będzie ona tylko poprawna. Oto kilka zasad, które zwiększą efektywność Twojej informacji prasowej.Temat To kluczowy ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Kim jest spin doktor
    Ważne osobowości świata biznesu, gospodarki czy też polityki muszą nieustannie dbać o swój wizerunek osoby kompetentnej, odpowiedzialnej i godnej zaufania. Tworzeniem pozytywnego image’u lub odbudowaniem utraconej popularności i społecznej reputacji może się zająć doktor, a konkretnie spin doctor. Kim jest spin doktor Według jednej z najpopularniejszych definicji, mianem spin doktora ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing internetowy
    Internet to medium, z którym na co dzień styczność mają miliony użytkowników. Poszukują oni tutaj nie tylko informacji czy rozrywki. Coraz częściej w sieci robimy zakupy. Dlatego firmy przenoszą działania marketingowe do wirtualnej rzeczywistości. Przedsiębiorstwa dążą do osiągnięcia maksymalnej wielkości sprzedaży produktów i usług poprzez oferowanie ich za pomocą marketingu ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Jaka jest różnica między PR a marketingiem
    Skoordynowanie działań marketingowych oraz tych z obszaru public relations jest niezbędne do osiągnięcia przez firmę sukcesu na rynku, na którym funkcjonuje. Powoduje to coraz częstsze, błędne utożsamianie jednego zagadnienia z drugim. Podczas gdy głównym celem marketingu jest zwiększenie sprzedaży produktów i usług, PR skupia się na budowaniu wizerunku.Różnice między marketingiem ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)
    Niezmiennie pierwszym źródłem informacji i opinii na temat produktu jest dla nas drugi człowiek. Szybciej dokonamy zakupu pod wpływem pozytywnej opinii znajomego niż po obejrzeniu reklamy telewizyjnej. O sile i szybkości działania "poczty pantoflowej" niejedna osoba, firma czy instytucja mogła się przekonać, dlatego ten kanał komunikacji stał się istotą marketingu szeptanego.Definicja ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing polityczny
    Polityk, partia lub program polityczny to podstawowe "towary", które oferuje marketing polityczny. Mamy z nim do czynienia na co dzień, a szczególna intensyfikacja działań tego typu następuje w czasie kampanii wyborczych. Definicja marketingu politycznego Według szerokiej definicji Andrew Locka i Phila Harrisa marketing polityczny jest to „dyscyplina, która zajmuje się badaniem procesów ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing partyzancki (guerilla marketing)
    Marketing partyzancki nazywany również guerilla marketingiem - to rodzaj działań marketingowych opartych na niekonwencjonalnych, często niemal skandalizujących formach reklamy, które niskim kosztem przyniosą maksymalną skuteczność w postaci pozyskania zainteresowania jak największej liczby odbiorców.Podstawowe założenia marketingu partyzanckiegoNajważniejszą zasadą działania marketingu ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing mobilny
    Dynamiczny rozwój telefonii komórkowej oraz innych mobilnych urządzeń spowodował, że specjaliści od marketingu chętnie zagospodarowali ten kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Reklama lub materiał promocyjny trafia bezpośrednio do konsumenta o dowolnej porze i niezależnie od miejsca i sytuacji, w jakiej się on znajduje. Definicja marketingu mobilnegoMobilny marketing to ogół ...