Wszystkie artykuły

    Zarządzanie jakością 02.02.2022
    Cięcie wodą - oto TOP5 zalet tej technologii, o których musisz wiedzieć
    Jedną z najpopularniejszych metod obróbki materiałów jest cięcie wodą. Wynika to z szeregu zalet, jakie posiada ta technologia. Dzisiaj postanowiliśmy wymienić i omówić 5 najważniejszych. Zatem co wyróżnia wycinanie wodą?Cięcie wodą to metoda uniwersalnaNiewątpliwie jedną z największych zalet omawianej technologii jest jej uniwersalność. Dobrej jakości maszyna do cięcia wodą ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Oczekiwana i otrzymana jakość usług
    Znaczenie jakości dla osiągnięcia sukcesu rynkowego organizacji zostało odpowiednio wyrażone przez słynnego menedżera i byłego prezesa General Electric, Johna F.Welcha następującymi słowami: „Jakość jest najlepszą gwarancją pozyskania lojalności klienta, najlepszą obroną przeciw konkurencji i jedyną drogą umożliwiającą utrzymanie wzrostu i zarobków” (za M.Stoma, Modele ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Fazy budowy strategicznego planu jakości
    Faza gromadzenia danych i informacji obejmuje przede wszystkim przegląd procesów biznesowych oraz związanych z nimi celów. Tylko dzięki ścisłemu związkowi tych dwóch elementów organizacji możliwe będzie zrealizowanie celu strategicznego Planu Jakości – doprowadzenie od realizowania procesów biznesowych w bardziej efektywny sposób, przy zachowaniu najwyższego poziomu jakości.Istotne ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Identyfikacja procesów w firmie dla potrzeb ISO 9001
    W organizacjach o złożonej, wielobranżowej ofercie można będzie wyszczególnić kilka procesów głównych. Dobrym przykładem są tu firmy ochroniarskie, które oferują kompleksowe usługi ochrony obiektów, konwojowania, monitoringu elektronicznego i nierzadko też usługi utrzymania czystości w obiektach biurowych. Dla tak złożonej oferty będzie można wyodrębnić przynajmniej trzy procesy ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Mapa procesów - opisywanie procesów i ich powiązań
    Podczas identyfikacji procesów najczęściej udaje się niejako automatycznie określić ich właścicieli. Aby znaleźć właściciela procesu wystarczy odpowiedzieć na następujące pytania: Kto i od kogo przyjmuje dane wejściowe do procesu i jakie to są dane? Kto komu przekazuje są wyniki procesu i jakiego rodzaju są to dane? Na kim spoczywa najwięcej obowiązków przy realizacji procesu? ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Poprawa jakości w przedsiębiorstwie
    Nieodzownym elementem systemu zarządzania każdym przedsiębiorstwem, w którym jakość będzie powiązana z ciągłym doskonaleniem, jest stworzenie takich warunków, w których nacisk będzie położony na traktowanie doskonalenia jako integralnej części tejże organizacji. W takiej organizacji na wszystkich szczeblach zarządzania powinna istnieć jasno określona odpowiedzialność za jakość oraz ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Podejście procesowe według normy ISO 9001:2008
    W nr 0.2 normy ISO 9001:2008 omówione jest podejście procesowe. Dowiemy się z niego, że przyjęcie podejścia procesowego ma na celu zapewnienie skuteczności prowadzonych działań. Twórcy normy wyszli bowiem z założenia że łatwiej jest ocenić coś co jest mierzalne i ma proste do odczytania parametry.W każdym procesie powinniśmy umieć znaleźć następujące elementy zarówno materialne ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Norma jakości a efektywność przedsiębiorstwa
    Celem stosowania normy jest skłonienie przedsiębiorstw wdrażających ją do zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług, ale także wysokiej efektywności procesów biznesowych oraz podejście procesowe stanowi gwarancję wdrożenia normy w taki sposób, aby nie skończyło się to jedynie na przygotowaniu wielu dokumentów, z których nic nie wynika.Postępowanie zgodnie z Normą oznacza ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Zasady zarządzania w warunkach kryzysowych
    Obserwuje się, że kierownicy jednostek administracji publicznej zadają sobie w trudnym czasie ważne pytania: czy posiadane zasoby (kadra, środki finansowe) są adekwatne do zmieniającej się sytuacji? Czy ludzie pracują efektywnie i w jakim kierunku powinien iść rozwój tych ludzi? Jakie zmiany wdrażać w okresie kryzysu? Jak wdrażać zmiany, żeby wyjść mocnym po kryzysie?Wyjście z ...

    Zarządzanie jakością 08.11.2014
    Źródła kryzysu w administracji publicznej i jej otoczeniu
    Kryzys (z greckiego krísis) to inaczej przesilenie, moment przełomowy, rozstrzygający albo punkt zwrotny. Kryzys bardzo trudno zdefiniować. Dotyka on bowiem nie tylko niesprawnego funkcjonowania elementów struktur organizacyjnych, przebiegających procesów techniczno-informacyjnych, ale przede wszystkim więzi i zależności emocjonalnych występujących pomiędzy członkami organizacji na ...