Wszystkie artykuły
Zarządzanie jakością 08.11.2014
Ewidencja obrotu towarami o znaczeniu strategicznym - wymaganiaRozporządzenie ministra gospodarki z 10 maja 2013 r. w sprawie ewidencji obrotu towarami o znaczeniu strategicznym określa sposób ewidencjonowania i prowadzenia ewidencji wyrobów objętych WSK.Ewidencję prowadzi się aż w sześciu kategoriach, takich jak:
wywóz,
transfer wewnątrzunijny,
usługa pośrednictwa,
pomoc techniczna,
przywóz,
tranzyt.
Rozporządzenie precyzuje kształt ...
Zarządzanie jakością 08.11.2014
Wewnętrzny System KontroliSystem WSK ma na celu wprowadzenie i utrzymywanie mechanizmów eksportu, importu, tranzytu (obrotu) zapewniających, że nie zostaną naruszone żadne krajowe ani międzynarodowe przepisy dotyczące kontroli eksportu. Podstawą prawną systemu WSK w Polsce jest ustawa z 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, ...
Zarządzanie jakością 08.11.2014
Badanie opinii pacjentówPrzeprowadzenie ankiety wśród pacjentów placówki pozwala zgromadzić informacje dotyczące sprzętu, wyposażenia, przebiegu badania lub leczenia, postępowania personelu – oraz wielu innych aspektów funkcjonowania placówki. To, co najczęściej okazuje się pewną prawidłowością przy okazji przeprowadzania ankiet wśród pacjentów, to fakt, że są oni przede wszystkim zainteresowani ...
Zarządzanie jakością 08.11.2014
Jakość i efektywność w polskich zakładach opieki zdrowotnejZakład opieki zdrowotnej to organizacja działająca w oparciu o finansowanie pozyskiwane w zamian za świadczone usługi medyczne, gwarantujące dany stan zdrowia ludności przy minimalnych kosztach (lub wyższy stan zdrowia przy wyższych nakładach). Efektywność zakładu opieki zdrowotnej można poprawić poprzez wdrażanie działań usprawniających stronę technologiczną, organizacyjną czy ...
Zarządzanie jakością 08.11.2014
Pakiet dotyczący bezpieczeństwa produktów i nadzoru rynkuJak wskazuje UOKiK rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa produktów konsumpcyjnych odnosi się do nieżywnościowych wyrobów przeznaczonych dla konsumentów, a jego termin wejścia w życie planowany jest na 2015 r. Rozporządzenie, podobnie jak dyrektywa 200/95/WE, wymaga, aby produkty konsumpcyjne wprowadzane bądź dostępne na jednolitym rynku europejskim były bezpieczne.Podstawowym celem ...
Zarządzanie jakością 07.11.2014
Dokumentacja zakładowego systemu kontroli produkcjiIntegralną częścią dobrze działającego Systemu Jakości są procedury, w których zamieścić należy informację o osobach odpowiedzialnych za wykonanie konkretnych zadań kontrolnych, sposobach nadzorowania procesu produkcyjnego oraz prowadzenia kontroli i badań wyrobu na wszystkich etapach jego wytwarzania, metodach zbierania informacji oraz tworzenia zapisów. Powinny one również określać ...
Zarządzanie jakością 07.11.2014
Wymogi dotyczące powiadamiania o wyrobie niebezpiecznymW przypadku, gdy istnieją dowody na to, iż produkt nie jest bezpieczny, a jest on przeznaczony dla konsumentów bądź przez nich używany, wytwórca powiadamia o tym Prezesa UOKiK oraz innych przedsiębiorców zaangażowanych w dystrybucję wyrobu, w tym hurtowników i detalistów.Decyzja o powiadomieniu organu nadzorującego powinna uwzględniać ewentualne skutki zagrożenia, prawdopodobieństwo ...
Zarządzanie jakością 07.11.2014
Znaczenie kontroli produkcji w zakładzie przetwórstwa spożywczegoKażda kontrola jest „po coś”. Określmy więc na początek, jakie cele powinniśmy osiągnąć. Najistotniejszym celem kontroli wszelakich czynności produkcyjnych w zakładzie przetwórstwa spożywczego jest zapewnienie, że procesy przebiegają w ustalony i zadowalający sposób. Dzięki kontroli możemy podnieść sprawność działania naszej firmy przez usuwanie nieprawidłowości, jej ...
Zarządzanie jakością 29.04.2014
Powiązania dyrektywy niskonapięciowej (LVD) z innymi dyrektywami UEWybrany sprzęt elektryczny objęty jest również zasięgiem dyrektywy dotyczącej kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) 2004/108/WE. Przedmiotem dyrektywy 2004/108/WE jest regulacja emisji promieniowania elektromagnetycznego przez wyrób elektryczny, tak aby jego użytkowanie, zgodne z przeznaczeniem, nie powodowało zakłóceń działania sprzętu radiowego czy telekomunikacyjnego.Celem dyrektywy ...
Zarządzanie jakością 29.04.2014
Kanały obsługi klienta - więcej nie zawsze oznacza lepiejKlienci często bywają przytłoczeni liczbą kanałów obsługi (interaktywne automaty głosowe IVR, witryny internetowe, poczta elektroniczna, czat, media społecznościowe itp.), co sprawia, że często nie potrafią się zdecydować, który kanał najlepiej odpowiada ich potrzebom. Co gorsza, wiele z tych kanałów posiada niespójne ze sobą informacje, które powodują dodatkowo poczucie bezradności ...