Wszystkie artykuły

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Dyrektywa niskonapięciowa (LVD) – bezpieczeństwo sprzętu elektrycznego
    Dyrektywa niskonapięciowa (LVD) określa m.in. wpływ emisji pól elektromagnetycznych na zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników sprzętu elektrycznego. Normy dotyczące emisji promieniowania pól elektromagnetycznych znajdują się w ogólnym wykazie norm zharmonizowanych z dyrektywą niskonapięciową (LVD).Przykładowo, norma zharmonizowana EN 50366 narzuca limity emisji pól elektromagnetycznych ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Strategia kontaktów na linii klient – dział obsługi
    Kluczowe powody, dla których klienci rezygnują ze współpracy z firmami i przechodzą do konkurencji, to potrzeba wielokrotnego wyjaśniania pracownikom obsługi swoich problemów, potrzeba wielokrotnego kontaktowania się z firmą różnymi kanałami, przekierowywanie klienta z jego problemem do innego pracownika czy też potrzeba kilkukrotnych kontaktów na linii klient - dział obsługi.Skoro ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Generowanie pomysłów i wprowadzanie innowacji w firmie
    Każda organizacja może mieć własne zasady i procedury związane z generowaniem innowacyjnych pomysłów. Niemniej jednak każdy zespół projektowy, a w szczególności pracownicy uczestniczący w sesjach twórczych związanych z poszukiwaniem nowych pomysłów na innowacje powinni przestrzegać pewnych ogólnych zasad heurystycznych, niezbędnych przy projektowaniu i wdrażaniu innowacji.Podstawowe ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Kompleksowe znaczenie jakości w służbie zdrowia
    System jakości pozwala na uporządkowanie i sukcesywne doskonalenie procesów funkcjonowania danego podmiotu. Stąd tak ważne wydają się starania związane z budowaniem, kształtowaniem lub przekształcaniem jednostki, oparte na wdrażaniu systemu jakości. W organizacji, która jest skonstruowana na systemie jakości, widać bardzo wyraźnie wewnętrzną integrację procesów, jak też pracy ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Certyfikacja na zgodność z ISO 29990:2010
    Trzeba mieć świadomość, że na certyfikacie określony jest zakres certyfikacji i zarazem stosowania ISO 29990:2010 przez LSP. Jeśli LSP ma trzy rodzaje usług edukacyjnych, to może przy implementacji standardu wybrać jeden rodzaj szkoleń, co ujęte będzie w dokumentacji LSP i certyfikacie. Podobna sytuacja dotyczy zakresu lokalizacyjnego.W ostatnim załączniku do normy, tj. załączniku ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Znaczenie jakości w usługach zdrowotnych
    Z perspektywy rozwoju cywilizacyjnego, który wiąże się z postępującą globalizacją, a co za tym idzie – wzrostem oczekiwań ludzi wobec oferentów usług, wzrasta również oczekiwanie wobec służby zdrowia. Stąd ewolucja podejścia do jakości w służbie zdrowia. Od dostarczenia świadczenia zgodnego z wiedzą do orientacji na kluczowego klienta/pacjenta i skuteczności leczenia.Potrzeba ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Cel, zakres i przeznaczenie ISO 29990:2010
    Standard ISO 29990:2010 został wydany przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (skrót: IOS, a nie ISO, przy czym normy wydawane przez IOS są oznaczane jako ISO) w 2010 roku i oznaczony: ISO 29990:2010 – Usługi edukacyjne w edukacji nieformalnej i szkoleniach – podstawowe wymagania dla dostawców usług. Norma dotychczas nie została wydana przez Polski Komitet Normalizacyjny (skrót: ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Realizowane funkcje marketingowe
    Koncepcja tzw. orientacji produktowo-sprzedażowej w rzeczywistości pozoruje nastawienie na klienta i sprzedaje jedynie to, co jest w stanie wyprodukować. Marketing (i osoby tam zatrudnione) jest wykorzystywany jako funkcja zbytu i niewiele ma wspólnego z badaniem i kształtowaniem potrzeb klientów. Problem pojawia się, kiedy firma natrafia na barierę popytu i kiedy konieczna staje się potrzeba ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Identyfikacja zabawki - obowiązki producenta, importera i dystrybutora
    Czynnikiem zapewniającym rozpoznawalność zabawki jest konieczność umieszczenia na niej danych dotyczących producenta. Jeśli wielkość i charakter zabawki na to nie pozwalają, informacje dotyczące producenta zamieszcza się na opakowaniu lub w dołączonym do zabawki dokumencie. Identyfikację zabawki zapewnia również obowiązek ewidencjonowania podmiotów gospodarczych dostarczających ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Identyfikacja zagrożeń w firmie - wywiady bezpośrednie i ankieterskie
    Jednym ze sposobów identyfikacji zagrożeń jest wywiad z tzw. interesariuszami organizacji – klientami, kontrahentami, dostawcami, pracownikami, współpracującymi organami władzy. Można stosować wywiady bezpośrednie, bądź anonimowe wywiady ankieterskie (ankieta pocztowa, ankieta internetowa,  ankieta telefoniczna). Kluczowe znaczenie ma przygotowanie się do wywiadu i sporządzenie odpowiedniej ...