Wszystkie artykuły

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach
    Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach i innych podmiotach działających na rynku najczęściej utożsamiane jest z wdrażaniem nowych bądź doskonaleniem istniejących produktów. W zależności od stopnia nowości można mówić o produktach nowych w skali globalnej (innowacjach pionierskich i radykalnych), produktach nowych w danej branży, na poziomie pojedynczej firmy, ale także o nowych ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Istota przeprowadzania oceny dostawców
    Wybór odpowiednich dostawców w postępowaniach zakupowych ma istotny wpływ na działalność całego przedsiębiorstw i jest często decyzją strategiczną. Najgorsze podejście to ocena dostawcy dla samej oceny tylko po to, aby spełnić wymogi Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001: 2000. Należy uświadomić sobie, że dzięki kompleksowej ocenie można zwrócić uwagę na wiele błędów ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Audity wewnętrzne w systemie zarządzania bezpieczeństwem informacji
    Po normach ISO 9001, ISO 14001 i OHSAS 18001 i/lub PN-N-18001 najbardziej popularnym standardem zarządzania jest norma dotycząca bezpieczeństwa informacji – ISO/IEC 27001:2005 (PN-ISO/IEC 27001:2007) – Technika informatyczna – Techniki bezpieczeństwa – Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji – Wymagania (1. wydanie). ISO/IEC 27001 może wdrożyć każda organizacja, która ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Kryteria oceny dostawców
    Przy ocenie dostawców powinno się zwrócić uwagę, żeby kryteria były obiektywnie możliwe do sprawdzenia. Z tego też względu należy do tematu podejść profesjonalnie i kompleksowo, dokładnie analizując, jakich danych potrzebujemy, aby rzetelnie ocenić dostawcę. Wiąże się to z koniecznością uwzględnienia wielu czynników jakościowych i ilościowych.Przykładowymi kryteriami oceny ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Proces przeprowadzania okresowej oceny dostawców
    Wdrożenie oceny dostawców z pewnością jest dla firmy dużym wysiłkiem, warto więc dołożyć starań, by wysiłek ten przyniósł oczekiwane rezultaty. Bez względu na to, czy system oceny dostawców przeprowadzany jest w małej czy dużej firmie, powinien obejmować określone etapy.W praktyce na proces przeprowadzania ocen składają się następujące etapy: Sporządzenie listy wszystkich ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Ekologia sposobem na poprawienie jakości produktów spożywczych
    Promocja, ochrona i nadzór nad żywnością ekologiczną na Jednolitym Rynku UE są prowadzone poprzez wyróżnianie odpowiednich wyrobów oznakowaniem gwarantującym ich wysoką jakość i ekologiczne metody produkcji. Zainteresowanie produktami ekologicznymi przez konsumentów sprawia, że coraz więcej przedsiębiorstw oferuje bądź deklaruje gotowość do produkcji żywności ekologicznej.Żywność ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Ocena procesu zmian w firmie - organizacja dojrzała i niedojrzała
    Każda organizacja - a w szczególności przedsiębiorstwa i firmy - funkcjonuje po to, aby przynosić zyski swoim właścicielom. I w tym celu musi się rozwijać. Musi usprawniać swój sposób funkcjonowania, jeszcze lepiej realizując cele swojego istnienia – i robić to sprawniej niż konkurencja (która, jak wiadomo, nie śpi). Doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstwa może odbywać się ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Reorganizacja w firmie
    Reorganizacja firmy stosowana jest nie tylko przez duże przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje, ale też przez każdy podmiot gospodarczy, który z czasem wymaga odświeżenia czy weryfikacji swoich zasad działania. Faktem jest, że najczęściej takie gruntowne „przemeblowanie” fundują sobie duże firmy, bo mają najwięcej do stracenia – duży udział w rynku i pozycję lidera.Wprowadzanie ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Wytyczne Normy PN-EN ISO 19011:2003
    Norma PN-EN ISO 19011:2003 „Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego” poświęca zagadnieniu kompetencji audytorów cały punkt 7. Znajdziemy tu wytyczne dotyczące cech osobowości audytorów, ich wiedzy i umiejętności, wykształcenia i doświadczenia w pracy oraz prowadzenia procesu oceny audytora.Jak wiedzą wszyscy, którzy są ...

    Zarządzanie jakością 29.04.2014
    Automatyzacja procesów biznesowych
    Automatyzacja procesów biznesowych rozumiana jest najczęściej jako implementacja różnego rodzaju narzędzi, systemów, procedur oraz zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie, których celem jest usprawnienie przepływu zadań i informacji – a przez to zapewnienie sprawniejszego funkcjonowania całej organizacji.Automatyzacja procesów biznesowych nabrała coraz szybszego tempa w ostatnich ...