Wszystkie artykuły

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Cena rynkowa a oczekiwania konstruktora
    Kandydaci na stanowisko konstruktora, rozważając zmianę firmy, oczekują co najmniej 1.000 zł netto podwyżki. Kiedy atrakcyjna oferta pracy dla konstruktora pojawia się poza rejonem zamieszkania, kandydaci zwiększają swoje oczekiwania do 3.000–4.000 zł. Wynika to z czystej kalkulacji – wynajem mieszkania, którego koszty sięgają nawet do 2.000 zł miesięcznie, oraz koszty dojazdów ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    System just-in-time w procesie produkcji
    Firmy zawsze mają do czynienia z zapasami materiałów, produkcji w toku czy wyrobów gotowych – w różnej wysokości. Zaangażowanie zapasów ma swoje konsekwencje dla firmy, wpływa na wielkość poniesionych kosztów, wielkość wypracowanego zysku czy kwotę nadwyżki strumienia pieniężnego w danym okresie.W nowym podejściu do zapasów, zwanym systemem Just-in-time (dokładnie na czas), ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Etapy, zasady, procedury przyjęcia towaru do magazynu
    Materiały od kontrahenta zazwyczaj przyjmuje się w wydzielonym miejscu magazynu, w tzw. w strefie przyjęć. Środki transportu (samochód, pociąg) podstawiane są pod rampę magazynu, gdzie następuje wyładunek surowców. Przyjęcie towarów i komponentów jest fragmentem procesu logistycznego dostawy oraz pierwszą fazą procesu magazynowego organizacji.W ramach przyjmowania towaru pracownicy ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Usprawnienie systemu obsługi reklamacji
    Nawet jeśli traktuje się indywidualnie każde zgłoszenie reklamacyjne i utrzymuje się telefoniczny kontakt ze swoim odbiorcą, można usprawnić swój system obsługi reklamacji. Na rynku pojawiają się bowiem coraz częściej programy informatyczne wspomagające m.in. proces reklamacyjny.Dzięki nim szybciej odnajdzie się właściwą odpowiedź i przekaże się ją czekającemu na reakcję ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Skuteczna komunikacja z klientem podczas obsługi reklamacji
    Efektywna komunikacja w firmie to jeden z podstawowych czynników wpływających na jej skuteczne działanie. Skuteczna komunikacja z klientem ważna jest zwłaszcza podczas składania reklamacji.Aby przekaz był skuteczny, powinien spełniać kilka warunków: Klienci chcą podczas rozmów na temat reklamacji wyrobów, surowców i materiałów, otrzymać konkretną informację. Chętniej akceptują ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Proces reklamowania towaru u dostawcy
    Przyjęcie towaru to najlepszy moment na ujawnienie niedoborów lub nadwyżek ilościowych oraz braków jakościowych i wad towarów. Niezgodną partię lub jej część należy wydzielić w celu prowadzenia dalszych działań np. reklamacyjnych. Do uruchomienia procedury reklamacyjnej potrzebny jest protokół reklamacyjny. W wersji minimalnej powinien zawierać: nazwę wyrobu reklamowanego, ilość ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Normy zharmonizowane z dyrektywą niskonapięciową (LVD)
    Normalizacja jest procesem polegającym na dobrowolnym rozwijaniu specyfikacji technicznych, mających zastosowanie do wyrobów wprowadzanych na rynek. Normy europejskie (oznaczenie EN) są to dokumenty (nie akty prawne) powstałe w oparciu o porozumienie powstałe pomiędzy zainteresowanymi stronami, m.in. przedstawicielami przemysłu, w tym MŚP, konsumentami, związkami zawodowymi, władzami publicznymi.Proces ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Analiza zapotrzebowania w procesie produkcji
    W zależności od złożoności procesu produkcyjnego, może się okazać, że analizę zapotrzebowania klienta będzie trzeba wykonać dla każdej pary procesów wzajemnie ze sobą połączonych relacją dostawca – klient.Zapotrzebowanie klienta, którym w procesie realizacji zamówienia finalnego jest każdy proces, można określić poprzez parametry:• Asortyment przypisany do stanowiska i ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Oskarżenie o dyskryminację surowego przełożonego
    Surowy, ale sprawiedliwy przełożony nie powinien obawiać zarzutu dyskryminacji. Co prawda na pracodawcy (firmie) spoczywać będzie obowiązek udowodnienia, że nie dopuszczało się nierównego traktowania pracowników ani dyskryminacji, ale pracownik będzie musiał uprawdopodobnić fakt nierównego traktowania (dyskryminacji).Pracownik musi przekonać sąd, że był nierówno traktowany (opisując ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Wdrożenie systemu controllingu produkcji
    Sposób wdrażania controllingu produkcji w firmie przebiega podobnie do sposobu wdrażania kompleksowego systemu controllingu. Jednym z najważniejszych etapów jest opracowanie czterech procedur projektowych (zgodnie z koncepcją prof. S. Marciniaka) dla obszaru produkcji.Opracowanie czterech procedur projektowych: procedury „0”, która obejmuje opracowanie bazowych mierników sterująco--kontrolnych ...