Wszystkie artykuły

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Harmonogramy operacji w procesie produkcji
    Analiza kosztów całkowitych wykazuje, że produkty stanowiące znikomy udział w portfelu zamówień klientów i przy okazji przekładające się na niewielki zysk dla firmy są harmonogramowane przez ciąg sekwencyjny. Schematy często przedstawiają harmonogram pracy stanowisk dostarczających materiały do kolejnych operacji. Oprócz operacji produkcyjnych, mogą do nich należeć zarówno operacje ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Pozyskiwanie środków trwałych
    W przedsiębiorstwie produkcyjno-usługowym gospodarowanie środkami trwałymi traktuje się jako ważny proces zarządzania zasobami. Obejmuje on wszystkie fazy posiadania ich przez przedsiębiorstwo, począwszy od określenia potrzeby przedsiębiorstwa w tym zakresie i podjęcia decyzji związanych z ich nabyciem, poprzez okres wykorzystywania, aż do chwili wycofania ich z użytkowania i wycofania ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Końcowa ocena metody kaizen costing
    Metoda zarządzania kosztami przedsiębiorstwa kaizen costing różni się od tradycyjnych metod zarządzania kosztami, przede wszystkim sposobami sprawowania kontroli nad planowaniem i wykonaniem budżetu operacyjnego. W tym przypadku kontrola kosztów odbywa się na poszczególnych wydziałach produkcyjnych i ma charakter samokontroli.Kaizen costing nie wymusza na firmie utworzenia odrębnych komórek ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Negatywne konsekwencje reklamacji
    Zdarzają się sytuacje, w których reklamacja spowodowała nagły kryzys i zagroziła istnieniu firmy. Wystarczy wspomnieć tu historie ze złym składem farmaceutyków. Negatywne konsekwencje takiego zdarzenia mogą złagodzić właściwe działania przedstawicieli działu public relations. Jednak nie mogą działać sami! Również szef produkcji powinien aktywnie uczestniczyć w procesie walki ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Kontrola wykonania budżetu w metodzie kaizen costing
    Problemem, który należy rozwiązać przed przystąpieniem do obliczania odchyleń w rachunku kosztów ciągłego doskonalenia, jest dostosowanie podstawy ich obliczania do zmienionej w stosunku do zakładanej w budżecie wielkości produkcji. Analiza ta ma sens jedynie wówczas, gdy rzeczywista wielkość produkcji będzie inna, niż przyjmowana na etapie sporządzania udoskonalonego budżetu.Można ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Reklamacja, a wysoki poziom obsługi
    To, jak traktuje się reklamacje swoich klientów, oraz w jaki sposób na nie się odpowiada, jest testem. Im szybsza reakcja, tym przychylność klienta będzie wzrastać. Wielu klientów narzeka, że dostawca jest miły do czasu, gdy sprzedaje towar czy usługę. W momencie reklamacji zaczyna traktować klienta jak zło konieczne. Nie można dopuścić do powstania takiej opinii!W zależności od ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 08.11.2014
    Kaizen costing a target costing
    Metoda kaizen costing – rachunku kosztów krótkookresowego doskonalenia działalności operacyjnej firmy w procesie produkcji wyrobów jest częścią szerszej metody zarządzania kosztami – rachunku kosztów docelowych (ang. target costing).Rachunek kosztów docelowych to zestaw instrumentów planowania, kontrolowania i zarządzania kosztami, które są stosowane, począwszy od fazy projektowania ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 07.11.2014
    Kaizen costing - rachunek kosztów ciągłego doskonalenia
    Kaizen to japońska filozofia ciągłego doskonalenia działania, którą w przypadku zarządzania przedsiębiorstwem cechują przede wszystkim orientacja na procesy, takie jak na przykład: zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży, oraz ich stałe usprawnianie.Z kolei koncepcja kaizen costing, którą spotkasz również pod nazwą rachunku kosztów ciągłego doskonalenia, jest jednym z nowszych systemów ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 07.11.2014
    Zgłaszanie reklamacji - procedura postępowania
    Najczęściej zgłoszenie (protokół) reklamacyjny kierowany jest przez klienta do działu obsługi poprzez pocztę elektroniczną lub faksem. Zdarza się również kontakt drogą telefoniczną. Pracownik działu obsługi rejestruje zgłoszenie i przekazuje dalej, np. do działu produkcji.Jako producent jesteś zobowiązany do: przechowywania i archiwizowania danych związanych z reklamacjami, podejmowania ...

    Zarządzanie produkcją i logistyka 29.04.2014
    Zasady przeprowadzania szkoleń stanowiskowych
    Szkolenie stanowiskowe pracownika nowo zatrudnionego składa się z kilku etapów, realizowanych przez różne osoby, które szczegółowo zapoznają pracownika ze specyfiką procesu i organizacją produkcji przedsiębiorstwa.ETAP 1 Szkolenie wstępne prowadzone przez szefa produkcjiSzef produkcji lub jego zastępca przedstawia nowo zatrudnionemu pracownikowi: pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie ...