Szanse i zagrożenia przy zakładaniu solarium

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 17-08-2012 r.

Założenie solarium jeszcze nie tak dawno było bardzo dobrym pomysłem na biznes. W dzisiejszych czasach, kiedy w każdym mieście jest od kilku do kilkunastu salonów, na pewno trzeba porównać swoje szanse i zagrożenia, które związane są z rozpoczęciem takiej działalności.

Do niedawna otwarcie solarium było świetnym pomysłem na działalność gospodarczą. Rosnący popyt na te usługi spowodował jednak spore nasycenie rynku, co sprawiło, że obecnie otwarcie solarium jest obarczone znaczącym ryzykiem upadku firmy. Konkurencja w tym segmencie rynku jest duża, klienci jednak szukają rozwiązań, które zapewniają najlepszy efekt.

Odpowiednie wyposażenie jest elementem niezbędnym dla salonu, który chce pozyskać klientów. Przekłada się to bezpośrednio na budżet, który jest potrzebny do rozpoczęcia działalności. Biorąc pod uwagę sprzęt używany, mogą one dochodzić nawet do stu tysięcy złotych, na co nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić.

Salon musi oferować więcej niż jedno łóżko lub kabinę, w przeciwnym razie przedsiębiorca z góry skazuje się na porażkę. Nie należy jednak przesadzać i szukać łóżek kosztujących tysiące euro. Coraz większą popularnością cieszą się kabiny, które zapewniają szybki efekt i zajmują mniej miejsca, dzięki czemu można zaoferować klientom więcej stanowisk.

Ważna jest lokalizacja solarium, to od niej będzie zależało, jak wielu klientów odwiedzi każdego dnia nasz salon. Korzystnie otworzyć lokale na nowo otwieranych osiedlach lub np. w okolicach klubów fitness lub siłowni, które nie posiadają własnego solarium. Należy uwzględnić, że stali klienci są w stanie dojeżdżać nawet do innego miasta, jeżeli ma im to zapewnić najlepszy efekt, dlatego też ogromną rolę odgrywa odpowiednio przeprowadzone działanie marketingowe i promocyjne. Przekłada się to na dodatkowe koszty, ale może mieć decydujący wpływ na sukces.

Otwierać czy nie

Otwarcie solarium obarczone jest ryzykiem i kosztami. Ostateczna decyzja należy jednak od przedsiębiorcy. Świadcząc odpowiedniej jakości usługi zapewni on sobie stałych klientów oraz napływ nowych, wiąże się to jednak z ogromnymi kosztami początkowymi.

Dobrze uwzględnić dofinansowania dla przedsiębiorców lub kredyty dla firm, które pozwolą na otwarcie salonu z małym kapitałem własnym. Sprzęt, który zostanie zakupiony nie musi być nowy, ważne jednak, aby posiadał najlepsze możliwe lampy. Innym wyjściem jest leasing sprzętu, co pozwala ograniczyć początkowe koszty do minimum.

Szukając lokalizacji, przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę również oferty sprzedaży wyposażonych salonów. W ten sposób zapewnia on sobie również klientów na start, a dodatkowo ponosi niskie koszty własne.

Zobacz też:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Jeżeli obawiacie się na start - nie musicie od razu kupować całego sprzętu - można wziąć w leasing - https://sklep.maximus-solaria.pl/raty-leasing

Ocena użytkownika:
5
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26060 )
Array ( [docId] => 26060 )

Array ( [docId] => 26060 )