Do niedawna otwarcie solarium było świetnym pomysłem na działalność gospodarczą. Rosnący popyt na te usługi spowodował jednak spore nasycenie rynku, co sprawiło, że obecnie otwarcie solarium jest obarczone znaczącym ryzykiem upadku firmy. Konkurencja w tym segmencie rynku jest duża, klienci jednak szukają rozwiązań, które zapewniają najlepszy efekt.
Odpowiednie wyposażenie jest elementem niezbędnym dla salonu, który chce pozyskać klientów. Przekłada się to bezpośrednio na budżet, który jest potrzebny do rozpoczęcia działalności. Biorąc pod uwagę sprzęt używany, mogą one dochodzić nawet do stu tysięcy złotych, na co nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić.
Salon musi oferować więcej niż jedno łóżko lub kabinę, w przeciwnym razie przedsiębiorca z góry skazuje się na porażkę. Nie należy jednak przesadzać i szukać łóżek kosztujących tysiące euro. Coraz większą popularnością cieszą się kabiny, które zapewniają szybki efekt i zajmują mniej miejsca, dzięki czemu można zaoferować klientom więcej stanowisk.
Ważna jest lokalizacja solarium, to od niej będzie zależało, jak wielu klientów odwiedzi każdego dnia nasz salon. Korzystnie otworzyć lokale na nowo otwieranych osiedlach lub np. w okolicach klubów fitness lub siłowni, które nie posiadają własnego solarium. Należy uwzględnić, że stali klienci są w stanie dojeżdżać nawet do innego miasta, jeżeli ma im to zapewnić najlepszy efekt, dlatego też ogromną rolę odgrywa odpowiednio przeprowadzone działanie marketingowe i promocyjne. Przekłada się to na dodatkowe koszty, ale może mieć decydujący wpływ na sukces.