Wszystkie artykuły

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Jakie czynniki gwarantują sukces ekonomiczny firmy
    Z chwilą założenia przedsiębiorstwa, bez względu na jego wielkość i branżę, sukces ekonomiczny jest marzeniem każdego przedsiębiorcy. Zdawanie się na los nie jest zwyczajem człowieka przedsiębiorczego. Odpowiedni plan, wiedza i praca pozwalają osiągnąć sukces, a składa się na niego kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę.Czynniki sukcesu Na osiągnięcie sukcesu ekonomicznego ...

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Czym jest rentowność
    Prowadząc przedsiębiorstwo ma się do czynienia z wieloma wskaźnikami, które informują przedsiębiorcę, jak prosperuje firma i czy podąża w dobrym kierunku. Jednym z takich wskaźników jest właśnie rentowność.Rentowność Każda firma powinna dążyć do maksymalizacji swoich zysków. Żeby jednak wiedzieć, jak efektywnie ten cel jest realizowany, potrzebne jest użycie mierników. Rentowność ...

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Jakie czynniki odpowiadają za powodzenie firmy na rynku
    Chcąc odnieść sukces na rynku, każdy z przedsiębiorców powinien skupić się na czynnikach, które są za ten sukces odpowiadają. Z pewnością mają one decydujący wpływ na sukces Twojej firmy, więc warto się z nimi zapoznać. Czynniki, które przedstawię są czynnikami uniwersalnymi. Można je zastosować w odniesieniu do każdego przedsiębiorstwa, bez względu na branżę, w której ...

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Czym jest reengineering
    Reengineering, a dokładnie Business Process Reengineering jest metodą, która pozwala gruntownie przekształcić procesy przedsiębiorstwa. Każde przedsiębiorstwo znajdzie się na etapie, kiedy będzie on zalecany. Przełoży się to bezpośrednio na jego funkcjonowanie.Zmiany na lepszeReengineering ma na celu przekształcenie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Ma to na celu poprawę ...

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Jak podwyższyć rentowność
    Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby jego firma miała możliwie największy wskaźnik rentowności. Problemem jest jedynie brak uniwersalnej metody, która by umożliwiała stałe zwiększanie rentowności. Zawsze jednak można wprowadzić kilka zmian, które wspólnie zsumują się na jej wzrost.Trzy główne sposoby Oczywiste jest, że zwiększenie zysków równe jest zwiększeniu rentowności. ...

    Zarządzanie strategiczne 29.05.2012
    Jakie znaczenie ma CRM w zarządzaniu firmą
    Custom Relationship Management (CRM) jest zestawem procedur, które pomagają w kontaktach z klientem. Nie posiada on stałej, jednoznacznej definicji, ale jest niezwykle ważny w obecnym świecie biznesu.Trwałe relacjeJeżeli jesteś zaznajomiony z ideą CRM, wiesz, że jednym z założeń jest tworzenie trwałych relacji z klientem. Jest tak, ponieważ w obecnym świecie biznesu łatwiej sprzedać ...

    Zarządzanie strategiczne 28.05.2012
    W jaki sposób Kaizen może pomóc w rozwoju firmy
    Kaizen jest strategią, która znana jest przedsiębiorcom na całym świecie. Pomaga nie tylko w prowadzeniu firm. Może zostać wykorzystana jako filozofia, którą kierować się będziesz w życiu osobistym. W czym jednak może pomóc przedsiębiorstwu?Ciągłe doskonalenie Kaizen wywodzi się z kultury japońskiej oraz praktyki zarządzania. Powstała po II wojnie światowej w oparciu o wiedzę ...

    Zarządzanie strategiczne 28.05.2012
    Jak uniknąć wypalenia zawodowego pracowników
    Problem wypalenia zawodowego może dotknąć każdego, tak samo pracownika, jak i pracodawcę. Nie każdy jednak potrafi zidentyfikować problem u siebie lub innych osób. Kiedy jednak wypalenie dotyczy pracownika, problem mają dwie osoby: on i pracodawca.Przyczyny wypalenia zawodowego Wypalenie zawodowe może powstać na skutek przemęczenia organizmu. Nadmiar pracy, problemy ze snem oraz stres ...

    Zarządzanie strategiczne 28.05.2012
    Jakie znaczenia ma misja oraz wizja firmy w zarządzaniu
    Klarowna wizja oraz misja firmy warunkują jej istnienie na rynku. Warto przekonać się jakie korzyści płyną z ich wyznaczenia. Równie ważna jest umiejętność skutecznego i trafnego sformułowania misji i wizji, tak by zostały utożsamione z firmą przez klientów i pracowników.Misja oraz wizja Terminy te, mimo że ich definicje się różnią, często używane są zamiennie. By uniknąć ...

    Zarządzanie strategiczne 28.05.2012
    Jak rozwijać kreatywność pracownika
    Każdy przedsiębiorca marzy o zespole pracowników, charakteryzującym się plastycznym myśleniem. Ta elastyczność w myśleniu pozwala na nieszablonowe rozwiązywanie problemów i tworzenie oryginalnych pomysłów. Co jednak zrobić, kiedy Twoi pracownicy dalecy są od kreatywności?Odrobina swobody Kreatywność pobudzona zostaje przez motywację, ale także poczucie swobody działania. W czasie ...