Wszystkie artykuły

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Przetwarzanie danych osobowych
    Informacja, która pozwala zidentyfikować osobę, podlega ustawie o ochronie danych osobowych. Gromadzenie i przetwarzanie zbiorów z danymi osobowymi przez przedsiębiorców wymaga od początku br. zgłoszenia do GIODO.Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) zastąpiła Ewidencję Działalności Gospodarczej. Nowe regulacje nałożyły na administratorów danych osobowych ...

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Negocjacyjne manipulacje – presja czasu
    Możliwości stosowania nie do końca uczciwych zagrań w negocjacjach jest sporo. Wiele z nich wiąże się z czasem. Do dwóch typowych taktyk z tej kategorii należy tzw. szybkie zamknięcie i narzucenie terminu rozmów przez jedną ze stron. Co wtedy robić.Negocjowanie z pozycji siły zwykle nie przynosi dobrych rezultatów. Najczęściej stanowi jednorazowy „skok na kasę”, zamykając możliwość ...

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Rozliczanie czasu pracy handlowca
    Zarządzanie czasem pracy, zwane time management, jest bardzo skutecznym środkiem dyscyplinującym pracę osób, które często przebywają poza firmą. Warto z niego skorzystać, dla podniesienia efektywności handlowców.Generalna zasadą w prowadzeniu biznesu, powinno być rozliczanie ludzi z efektów pracy, a nie czasu, który spędzili przy telefonie czy biurku. Szczególnie dotyczy to handlowców. ...

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Jak bronić się przed opóźnianiem negocjacji
    Gra na zwłokę, to jedna z częstszych taktyk manipulowania czasem negocjacji. W jakich przypadkach istnieje największe ryzyko, że zostanie zastosowana i co można wówczas zrobić. Jeśli przystępujący do stołu negocjacyjnego przedsiębiorca ma ograniczony czas, a jego partner – sporo, istnieją dwa możliwe scenariusze. Albo może pozwolić kontrahentowi grać na zwłokę i zepchnąć ...

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Negocjacje w stresie lub relaksie
    Tak źle i tak niedobrze. Równowaga jest w negocjacjach na cenę złota – w każdym aspekcie.Niekorzystne warunki dotyczące miejsca odbywania się negocjacji mogą mieć rozmaite oblicza. Cel jest jeden: utrudnienie pertraktacji i osłabienie jednej ze stron. Jest to możliwe, gdy decyzję o wyborze miejsca negocjacji podejmuje arbitralnie jeden z partnerów. Zwykle decyduje się wówczas na lokalizację, ...

    Zarządzanie strategiczne 26.12.2012
    Negocjacje w izolacji
    Mimo, że standardy etyczne w biznesie cały czas się w Polsce podnoszą, nadal można spotkać sytuacje, które w toku negocjacji przywodzą na myśl – zamiast atmosfery zaufania i współpracy – podstępną dywersję.Do relatywnie częstych taktyk negocjacyjnych służących manipulacjom przed lub w czasie pertraktacji, zalicza się działania związane z niekorzystnym miejscem rozmów. Choć ...

    Zarządzanie strategiczne 25.12.2012
    Jak z sukcesem wdrożyć strategię
    Nie wystarczy posiadać strategię – trzeba jeszcze umieć wcielić ją w życie. Statystyka niestety pokazuje, że nieudanych wdrożeń strategii jest w biznesie sporo.Przyczyny nieudanych wdrożeń w każdym przedsiębiorstwie będą zapewne inne, ale najczęściej dotyczą błędów w sparametryzowaniu – niewłaściwym przełożeniu strategii na cele operacyjne i długofalowe. Nowoczesnym narzędziem, ...

    Zarządzanie strategiczne 25.12.2012
    Negocjacje – z zaskoczenia lub na „zmęczenie materiału”
    Jak podczas negocjacji przechylić szalę wygnanej na swoją stronę. Rozmawiając z mało doświadczonym partnerem można na przykład działać z zaskoczenia lub starać się zmęczyć przeciwnika. Ale już ze starymi wygami takie chwyty raczej nie przejdą.Zawsze zanim negocjator przystąpi do stołu rozmów, powinien dokładnie przemyśleć wszystkie związane z tym aspekty. Musi przecież jak ...

    Zarządzanie strategiczne 25.12.2012
    Współczesny menedżer – czy władza deprawuje
    Czego się wystrzegać w sprawowaniu władzy w firmie. Istnienia jakich mechanizmów menedżerowie powinni być świadomi? Jak być moralnym przywódcą.Bycie moralnym przywódcą wcale nie jest łatwe. Na jednostkę działa wówczas cały szereg psychologicznych mechanizmów, zwykle nieuświadamianych, a związanych m.in. ze sprawowaniem władzy, dominacją czy agresją. Ci menedżerowie, którzy ...

    Zarządzanie strategiczne 25.12.2012
    Uprzedzić kryzys – jakich błędów nie wolno popełnić
    Gdy zdarzy się w firmie wypadek, nastąpi błąd w produkcji, dojdzie do zatrucia środowiska etc. – musi być oczywiste, gdzie leży schemat postępowania antykryzysowego. Podstawowym błędem, na jaki nie można sobie pozwolić, jest brak przygotowania.Popularne przysłowie mówi: „Polak mądry po szkodzie”. Niestety w przypadku negatywnych zdarzeń w firmach, jest w tym aż zanadto prawdy. ...