Wszystkie artykuły

    Zarządzanie strategiczne 09.12.2012
    Innowacyjne pomysły – metody oceny ich potencjału
    Innowacyjny pomysł, produkt czy technologa, może znacząco zwiększyć przychody firmy. Pytanie – skąd wiedzieć, która koncepcja jest najlepsza, którą zaakceptuje rynek, czy nie utopimy w niej pieniędzy. Można to sprawdzić przy użyciu kilku metod.Intuicyjnie wiemy, czym powinniśmy się kierować, wybierając najlepsze rozwiązanie. Ale intuicja może niestety zawieść i sporo przy okazji ...

    Zarządzanie strategiczne 09.12.2012
    Etyka współczesnego lidera
    Bez etyki, nie ma zaufania. Bez zaufania, nie ma biznesu, ani lidera. Światowe załamanie gospodarcze obnażyło kryzys przywództwa i niskie morale liderów nastawionych na szybki zysk i skuteczność za wszelką cenę. Chcących wykazać się dobrymi wynikami przed zarządem, akcjonariuszami, ...

    Zarządzanie strategiczne 09.12.2012
    Innowacyjne pomysły w objęciach zasad
    Tak, jak twórczy chaos powinien być zorganizowany, tak zespoły kreujące biznesowe pomysły, muszą pracować zgodnie ze ściśle określonymi zasadami – kolejno, według czterech etapów.Przejście od pomysłu, koncepcji, idei, do fazy realizacji, wymaga przestrzegania pewnych norm i harmonogramu pracy. Inaczej każdy pomysł zostanie tylko w głowie i na papierze jego twórców. Pracę nad ...

    Zarządzanie strategiczne 09.12.2012
    Trendy w hotelarstwie. Oferować coś więcej
    Hotelarstwo, to typowa branża, dla której opinie klientów mają kluczowe znaczenie w powodzeniu biznesu. Niestety wiele obiektów ma braki w podstawowym zakresie. Co kuleje najczęściej i jakie są konsumenckie trendy. O tym poniżej.Analizując jakość oferty oraz poziom obsługi klientów w branży hotelarskiej, eksperci skupiają się na następujących obszarach: po pierwsze na obsłudze ...

    Zarządzanie strategiczne 09.12.2012
    Czynniki sukcesu własnego biznesu
    Pomysł, ciężka praca, kreatywność myślenia, pasja, promocja – te czynniki prowadzą do sukcesu w biznesie. Brak któregokolwiek z nich może bezpośrednio przyczynić się do niepowodzenia.Własna firma, to doskonałe rozwiązanie na trudnym rynku pracy. Dlaczego zatem tak niewielu osobom udaje się osiągnąć sukces? Co trzeba wziąć pod uwagę, kiedy planujemy nowe przedsięwzięcie biznesowe? ...

    Zarządzanie strategiczne 02.12.2012
    Strategia Blue Ocean
    Jak znaleźć wolną przestrzeń rynkową i uczynić konkurencję nieistotną. Stosując strategię Blue Ocean.Walka o rynek zbytu oznacza dla przedsiębiorstw coraz niższe ceny produktów, tym samym mniejsze zyski. Firmy starają się wytwarzać produkty/świadczyć usługi lepiej i taniej. Kładą więc nacisk na podkręcanie efektywności i tną koszty – ale w końcu każda dociera do masy krytycznej. ...

    Zarządzanie strategiczne 22.11.2012
    Wybór formy prawnej - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    Wybór spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jako formy prawnej nowopowstającej firmy ma wiele zalet. Jedną z nich jest ograniczona odpowiedzialność wspólników. Należy jednak pamiętać, że zawiązanie spółki z o.o. jest dosyć kosztowne. Aby założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością wymagany jest minimalny kapitał zakładowy w wysokości jedynie 5 000 zł. Powołać ...

    Zarządzanie strategiczne 19.11.2012
    Plan strategiczny firmy
    Planowanie strategiczne może być drogą do sukcesu firmy. Dowiedz się, jak stworzyć długookresowy, kompletny plan strategiczny, dla małego, albo średniego i dużego przedsiębiorstwa. Opracowanie strategicznego planu dla przedsiębiorstwa, to nic innego, jak: określenie gdzie w przyszłości firma ma się znaleźć oraz jaką drogą ma tam trafić. Wymaga to dokładnego ...

    Zarządzanie strategiczne 15.11.2012
    Wybór formy prawnej firmy - spółka akcyjna
    Prowadzenie przedsiębiorstwa w formie spółki akcyjnej to szereg zalet, ale i wad. Dla kogo spółka akcyjna może okazać się korzystna? Warto poznać podstawowe cechy działania w tej formie prawnej.Spółka akcyjna to forma prawna prowadzenia działalności gospodarczej przewidziana dla rzeczywiście dużych przedsięwzięć biznesowych. Jej idea polega na zebraniu kapitału od bardzo licznej ...

    Zarządzanie strategiczne 13.11.2012
    Czy warto zostać franczyzobiorcą
    Franczyza z jednej strony pozwala błyskawicznie wystartować z własnym biznesem, z drugiej jednak wiąże się z szeregiem opłat i brakiem biznesowej niezależności. Poznaj zalety i wady tego systemu, zanim podpiszesz umowę.Franchising, to „metoda działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji towarów i usług, polegająca na otrzymaniu przez franchisobiorcę prawa sprzedaży we własnym ...