Podstawową zaletą rekrutacji wewnętrznej jest fakt, że kandydaci na dane stanowisko w pełni znają już strukturę Twojej firmy. Dzięki temu zwolniony jesteś z konieczności wstępnego przeszkolenia pracownika czy zapoznania go z zasadami funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pracownik, który zajmie nowe stanowisko pracy, będzie mógł od samego początku skupić swoją uwagę na powierzonych mu obowiązkach.
Poza tym wcześniejsza znajomość struktury przedsiębiorstwa sprawia, że pracownik będzie swobodnie czuł się na nowym stanowisku. Każdy z powyższych czynników pozytywnie wpłynie na produktywność pracownika, który zajął nowe stanowisko pracy.
Ponadto przeprowadzenie wewnętrznej rekrutacji pozwoli Ci na rzetelną ocenę kompetencji pracownika. Przeprowadzając rekrutację poza strukturami firmy, oceny konkretnego kandydata możesz dokonać jedynie na podstawie przesłanych dokumentów czy ewentualnych referencji z poprzednich miejsc pracy.
W przypadku rekrutacji wewnątrz struktury firmy masz stały dostęp do okresowych ocen kompetencji konkretnego pracownika. Poza tym na podstawie własnych obserwacji związanych z dotychczasową pracą danej osoby, będziesz w stanie w rzetelny sposób ocenić kompetencje kandydata na konkretne stanowisko. Jednym słowem rekrutując wewnątrz firmy masz pełną wiedzę na temat cech konkretnego pracownika, co z pewnością znacznie ułatwi Ci wybór idealnego kandydata na wolne stanowisko.