Czas działa na niekorzyść
Czynnikiem wywołującym wysoki poziom stresu w pracy jest presja wywierana na pracownika związana z czasem. Informacja o tym, że dany projekt powinien być skończony na przysłowiowe wczoraj wcale nie motywuje do działania. W większości przypadków takie działanie wpływa destrukcyjnie na koncentrację podwładnego i utrudnia skuteczne działanie. Dlatego chcąc ograniczyć swoim pracownikom niepotrzebny stres, zlecaj zadania w odpowiednim czasie i nie wymagaj realizacji konkretnych projektów na tzw. „już”.
Pospieszanie pracownika czy wywieranie na nim presji czasowej w żaden sposób nie pomoże w realizacji zadania, a może działać wręcz odwrotnie. Poza tym odpowiednie rozplanowanie działań w czasie będzie nie tylko gwarantowało komfort psychiczny podwładnych, ale również potwierdzi Twoje wysokie zdolności organizacyjne.
Rywalizacja wyłącznie rozsądna
Kolejną stresującą sytuacją zawodową jest konieczność rywalizacji. Zdrowa rywalizacja, której zadaniem jest zaangażowanie pracowników we wspólne działanie, nie jest zła. Jednak wysoki poziom stresu w pracy pojawia się wtedy, kiedy przeradza się ona w bezwzględną walkę. Nieuczciwe gierki czy ciągłe czyhanie na ewentualną pomyłkę kolegi z pracy nie należą do przyjaznych stron rywalizacji. Takie zachowania nie tylko są stresogenne, ale powodują bardzo często konflikty w zespole.