Wszystkie artykuły

    HR 29.12.2012
    Zły szef
    Ganiel Goleman przypisuje złemu szefowi następujące cechy: głuchy na zdanie innych, wątpiący, skryty, budujący postrach, wybuchowy, egocentryczny, niezdecydowany, obwiniający, arogancki, nieufny. To niestety nie wszystko.Katalog cech złego szefa jest bardzo rozległy. Fachowa literatura oraz opinie pracowników pokazują, czego u przełożonych nie znoszą zgodnie wszyscy pracownicy. Według ...

    HR 29.12.2012
    Co zrobić, by z handlowcem nie odeszli klienci
    Handlowcy należą w firmach do tych pracowników, którzy dość często rotują. Jak się zabezpieczyć, by wraz z odejściem dobrego handlowca, nie odeszli od firmy także obsługiwani przez niego klienci. Możliwości są co najmniej trzy. Często firmy z tej samej branży usiłują podbierać sobie najlepszych handlowców. Bo przecież kto, jeśli nie oni, przynosi do firmy pieniądze? To ich ...

    HR 28.12.2012
    Skuteczne wypowiedzenie układu zbiorowego pracy
    Pracodawca ma prawo wypowiedzieć zatrudnionym układ zbiorowy pracy, ale tylko wtedy będzie to skuteczne, gdy odbędzie się zgodnie z prawem. Liczy się m. in. forma i okres wypowiedzenia, a także to, by dokonała go właściwa osoba. Poniżej garść podpowiedzi, na co szczególnie należy zwrócić uwagę.Układ zbiorowy pracy, aby był skutecznie wypowiedziany, powinien mieć odpowiednią formę, ...

    HR 28.12.2012
    Wypadek w pracy – definicja i procedura
    Jakie zdarzenie nazywane jest wypadkiem w pracy i jakie są obowiązki pracodawcy, gdy nastąpi. O tym poniżej. Definicja ciężkiego wypadku przy pracy Za ciężki wypadek przy pracy uważa się wypadek, w wyniku którego nastąpiło ciężkie uszkodzenie ciała, a mianowicie: utrata wzroku, słuchu, mowy, ...

    HR 28.12.2012
    Za konflikty w pracy – zwolnienie
    Konfliktowość, naruszanie zasad współżycia społecznego – nawet po godzinach pracy– może być podstawą do wręczenia pracownikowi zwolnienia – tak zdecydował Sąd najwyższy.  Jarosław B., członek władz organizacji związkowej w swojej firmie, pobił dwóch kolegów z pracy. Zdarzenie miało miejsce poza firmą i po godzinach pracy. Pracodawca wręczył ...

    HR 27.12.2012
    Szef oko w oko z pracownikiem
    Jak powinien zachowywać się szef w relacji z jednostką, by zyskać autorytet i sympatię, które umożliwią jeszcze efektywniejsze zarządzanie całym zespołem.W relacjach z jednostkami szef zespołu powinien przyjmować przede wszystkim rolę mentora – służyć pomocą i radą, jednak w niczym nie wyręczając. Warto, by doceniał i wynagradzał podwładnych za inwencję i przedsiębiorczość ...

    HR 26.12.2012
    Efektywne przygotowanie szkoleń
    Ostatnie dwie dekady na rynku szkoleń, to ewolucja pojęcia dotyczącego tego, czym są szkolenia i jak wielka jest ich waga – zarówno z perspektywy osób, które podlegają procesowi szkolenia, jak i z punktu widzenia samych firm.Na początku lat 90. szkolenia kojarzyły się głównie z treningami nadającymi określone uprawnienia lub np. ze szkoleniami BHP. Z biegiem lat coraz popularniejsze ...

    HR 26.12.2012
    Selekcjonowanie CV handlowca
    Jak wyszukać odpowiedniego kandydata na handlowca, gdy na biurku i w komputerze piętrzą się setki zgłoszeń? Jak wybrać tego najlepszego. Czym się kierować, przeglądając CV. Poniżej podpowiedzi.Ogólne wrażenie, jakie robi przesłane CV, pozwala od razu powziąć jakieś wyobrażenie o kandydacie. Świadczy bowiem między innymi o tym, ile czasu poświęcił na przygotowanie dokumentów, ...

    HR 26.12.2012
    Wynagrodzenie pracownika w dół – za wadliwą pracę
    Pracodawca może obniżyć pracownikowi wynagrodzenie lub wcale nie zapłacić za źle wykonaną pracę – tak stanowi Kodeks pracy w art. 82 § 1 zdanie 1 i 2.Podstawowym obowiązkiem każdego pracownika jest staranne i sumienne wykonywanie swoich obowiązków i stosowanie się do poleceń przełożonego o ile nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę (art. 100 § 1 Kodeksu pracy). ...

    HR 25.12.2012
    Jak motywować pracowników pozafinansowo
    Pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze – to najsilniejszy i zarazem najpewniejszy sposób motywowania pracowników. Jednak czasem nie wystarcza. Co wtedy. Najpewniejszym argumentem w rozmowie z dobrym pracownikiem, który chce się rozstać z firmą, są pieniądze. Ale bywa, że nie wystarczają. Jak inaczej można przemówić do pracownika, na ...