Wszystkie artykuły
HR 26.09.2012
Wzór cv - KelnerkaPrezentowane CV skierowane jest do osób zainteresowanych pracą na stanowisku kelnerki. Kandydatka na tę posadę powinna z łatwością i w sposób naturalny nawiązywać kontakt z ludźmi, a ponadto posiadać umiejętność pracy zarówno samodzielnie, jak i w zespole. Wzór cv - KelnerkaZobacz także:
Czy obszerne CV stanowi klucz do sukcesu w rekrutacji
Na czym polega aktywne poszukiwanie zatrudnienia
Jak ...
HR 26.09.2012
Wzór cv - DziennikarzCiekawość świata, zacięcie detektywistyczne i lekkie pióro to najważniejsze cechy wyróżniające dobrego dziennikarza. Aktywność oraz niewyczerpujący się zapał i pomysły również są pożądane w tym zawodzie. Poniżej przedstawiamy przykładowe CV na stanowisko dziennikarza. Wzór cv - DziennikarzZobacz także:
Czy obszerne CV stanowi klucz do sukcesu w rekrutacji
Na czym polega aktywne ...
HR 26.09.2012
Wzór cv - Asystentka dyrektoraJeżeli marzysz o karierze asystentki dyrektora, powinnaś pamiętać o kilku kluczowych kwestiach. Poniżej przedstawiamy przykład życiorysu asystentki dyrektora dostosowany do standardów panujących na rynku pracy. Wzór cv - Asystentka dyrektoraZobacz także:
Wzór cv - Administrator baz danych
CV studenta - jak je napisać
Wzór cv - Analityk systemów komputerowych
...
HR 21.09.2012
Aktywne słuchanie, czyli ważny element komunikacji interpersonalnejProces komunikowania się z drugą osobą zawiera kilka elementów. O ile mówienie, jako czynność dynamiczna może okazać się problemem, o tyle słuchanie jest łatwe. Nic bardziej mylnego. Słuchanie w procesie komunikacji jest udzielające się. Aby było pełnowartościowe wymaga od słuchacza zaangażowania.Podstawowe zasady kulturalnego zachowania mówią o tym, aby nie przerywać osobie, ...
HR 19.09.2012
W jaki sposób zostać dobrym lideremZarządzanie ludźmi, delegowanie zadań i ponoszenie odpowiedzialności za członków zespołu oraz ich pracę, to obowiązki lidera. Z jednej strony bycie przywódcą grupy wiąże się z możliwością decydowania i zajmowania prestiżowego stanowiska. Z drugiej zaś jest wyzwaniem, któremu nie każdy jest w stanie sprostać. Być liderem znaczy stanowić autorytet dla podwładnych.Dobry lider ...
HR 19.09.2012
Co zapewni nam przewagę w negocjacjachNegocjacje, choć są terminem pochodzącym z psychologii, to dotyczą każdego człowieka i jego codziennego życia. Negocjacje to sztuka osiągania porozumienia w sytuacji konfliktowej z drugą osobą. Negocjacje rządzą się własnymi regułami, których poznanie daje przewagę wobec naszego przeciwnika.
Przystępując do negocjacji powinniśmy się do niej przygotować. W zależności od charakteru ...
HR 19.09.2012
Jak poradzić sobie z krytyką w pracyUmiejętność przyjmowania krytyki jest jedną z trudniejszych do osiągnięcia zdolności człowieka asertywnego. Zgodnie z zasadą „wyrażaj swoje uczucia”, również w tym przypadku warto poinformować rozmówcę, jakie jest nasze zdanie na temat wypowiedzianej opinii. Jeżeli zastosujemy pewne zasady, żadna krytyka nie będzie w stanie nas zaskoczyć i obniżyć naszego poczucia wartości. ...
HR 17.09.2012
Czy praca musi nas frustrowaćRutyna, niskie zarobki, trudne relacje, brak możliwości realizowania się, brak jasnego podziału obowiązków, niekompetentni przełożeni, nuda. To tylko niektóre rzeczy, które frustrują nas w pracy. Ale czy tak musi być? Czy da się zamienić frustrację na satysfakcję?Nie poświęcaj życia na pracę, której nie kochasz
Naprawdę nie warto tego robić. Nawet, jeśli wydaje Ci się, że ...
HR 10.09.2012
Polityka personalna w firmie - jak podejmować trafne decyzje personalnePolityka personalna jest jednym z głównych filarów działalności przedsiębiorstwa. Słuszne decyzje dotyczące nie tylko zatrudniania nowych pracowników, ale również wynagradzania i motywowania pracowników, mają istotny wpływ na atmosferę, jak również na efektywność pracy podwładnych. Jak podejmować trafne decyzje personalne we własnej firmie? Rekrutacja pracowników
Częstym błędem, ...
HR 10.09.2012
Komunikacja interpersonalna - rozwiązywanie konfliktu w pracyKonflikty w miejscu pracy są dużym zagrożeniem dla prawidłowych relacji w pracy. Dlatego też tak istotne jest zapobieganie konfliktom w pracy a jeśli już do nich dojdzie - ich rozwiązanie. Jak zatem należy rozwiązywać konflikty zawodowe?
Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu konfliktów zawodowych jest poznanie ich przyczyny. Bez tego próba załagodzenia sytuacji spornej będzie wręcz niemożliwa.
Najczęstszymi ...