Wszystkie artykuły

    HR 28.06.2012
    Jak przestać odwlekać wykonanie zadań
    Jak często zdarza Ci się odwlekać wykonanie konkretnego zadania? Czy nie zdarza się tak, że robisz to tak długo aż w końcu musisz zrealizować konkretny projekt w zawrotnym tempie? Czy chciałbyś nauczyć się wykonywania swoich obowiązków tu i teraz? Kunktatorstwo Ciągłe odwlekanie wykonania konkretnych zadań na później nazywane jest kunktatorstwem. Bardzo istotne jest, aby nie mylić ...

    HR 28.06.2012
    Jak uodpornić się na innych
    Wrażliwość na drugiego człowieka jest zaletą. Problem jednak może pojawić się wtedy, kiedy ta cecha jest nadużywana przez inne osoby. Jak uodpornić się na innych, aby nie dać wykorzystać swojej wrażliwości?Pomagaj innym, ale nie zapominaj o sobie Jeżeli chcesz pomagać innym osobom, rób to. Nie zapominaj jednak o tym, aby wsparcie innych osób nie odbywało się Twoim kosztem. Potrzebujące ...

    HR 28.06.2012
    Jak aktywność sportowa może mieć wpływ na Twoją karierę zawodową
    Sport to zdrowie! Powienien o tym wiedzieć każdy z nas. Ile jednak osób tak naprawdę dba o swoją sprawność fizyczną? Ilu Polaków ma świadomość, że aktywność sportowa może mieć wpływ na ich zawodową karierę?Sprawność fizyczna Głównym powodem, dla którego powinieneś uprawiać konkretną dyscyplinę sportu, jest Twoja sprawność fizyczna. Prowadząc siedzący tryb życia oraz ...

    HR 27.06.2012
    Jak myśleć kreatywnie
    Często z pewnością słyszysz, że obecnie kreatywność jest w cenie. Czym właściwie jest kreatywność? Czy można nauczyć się takiego sposobu myślenia czy z tym trzeba się po prostu urodzić? A może kreatywność drzemie w każdym z nas?Czym jest kreatywność Pracę nad własną kreatywnością powinieneś rozpocząć przede wszystkim od zdefiniowania, czym właściwie ona jest. To pojęcie ...

    HR 27.06.2012
    Na czym polega whistleblowing?
    Whistleblowing, które dosłownie można przetłumaczyć jako dmuchanie w gwizdek, to pojęcie, które coraz bardziej zyskuje na popularności. Odnosi się do specyficznej formy donosicielstwa w przedsiębiorstwie. Działanie to sprzyja eliminowaniu bezprawnych działań w firmie lub ograniczeniu ich występowania.Whistleblowing W celu informowania o nieprawidłowościach, nadużyciach, nieuczciwości ...

    HR 27.06.2012
    Jak rozpoznać, że jesteś przepracowany
    Pracowitość jest atutem każdego człowieka. Jednak zbyt duże obciążenie pracą może być niebezpieczne dla Twojego zdrowia. Jak rozpoznać, że najwyższa pora wyhamować i pomyśleć o solidnym odpoczynku? Ciągle się złościsz Pomyśl o relaksie Jednym z objawów przepracowania jest ciągłe zdenerwowanie. Wraz ze spadkiem energii zmniejsza się również poziom odporności na stres. ...

    HR 25.06.2012
    Jak zostać doradcą podatkowym
    Doradca podatkowy to zawód zaufania publicznego. Powinien on mieć, zdecydowanie większą wiedzę w zakresie prawa podatkowego niż podatnik zasięgający porady oraz odpowiednie doświadczenie.Podstawy funkcjonowania zawodu doradcy podatkowego, warunki wykonywania tego zawodu oraz organizacja i zasady działania samorządu doradców podatkowych zostały określone w ustawie z dnia 5 lipca 1996 ...

    Zatrudnianie i zwalnianie 23.06.2012
    Umowa na zastępstwo – rodzaj nieobecności i data końcowa
    Zawieraniu umowy na zastępstwo nieobecnego pracownika często towarzyszą dwa dylematy. Po pierwsze: jak prawidłowo zapisać rodzaj usprawiedliwionej nieobecności osoby zastępowanej? Czy w ogóle trzeba go dokładnie wskazywać? I drugi dylemat: czy w umowie na zastępstwo podawać jej datę końcową? Wzór umowy na zastępstwo - fragment 1. Pracownik zostaje zatrudniony w pełnym wymiarze czasu ...

    Czas pracy 22.06.2012
    Czym jest absencja
    Absencja jest zjawiskiem mającym negatywny wpływ na przedsiębiorstwo. Powoduje ona zaburzenia w harmonogramie pracy i ogranicza wydajność tej pracy. Jej występowanie może mieć wiele przyczyn, a jej stopień przypadający na jednego pracownika, jest regulowany odgórnie przez Kodeks Pracy.AbsencjaAbsencja to inaczej nieobecność w miejscu pracy, bez podziału na usprawiedliwioną i nieusprawiedliwioną. ...

    HR 22.06.2012
    Jak skutecznie się komunikować
    Ile razy spotkałeś się z sytuacją, kiedy Twój rozmówca nie rozumiał, o czym do niego mówisz? A może masz problemy z porozumieniem się z innymi ludźmi? Jak skutecznie się komunikować, aby inni nas w pełni rozumieli?Zaangażuj rozmówcę Zasadniczym warunkiem tego, aby Twój komunikat został w ogóle zauważony przez odbiorcę, jest odpowiednie zaangażowanie rozmówcy. Jeżeli ktoś ...