Wszystkie artykuły
HR 19.06.2012
Jak przestać bać się niepowodzeńW życiu każdego dnia stajesz przed koniecznością podejmowania różnego rodzaju decyzji. Jednak większości z nich bardzo często towarzyszy strach przed ewentualną porażką. Jak przestać bać się potencjalnych niepowodzeń, a tym samym nie tracić szansy na realizację swoich pragnień?Porażka to nie klęska, to wskazówka
To, w jaki sposób zniesiesz ewentualne niepowodzenia, w stu procentach ...
HR 19.06.2012
Jak być asertywnymMasz czasami wrażenie, że jesteś zbyt uległy wobec próśb innych osób? A może masz dość bycia obarczanym kolejnymi zadaniami i czujesz się wykorzystywany? Jak nauczyć się odmawiać i stać się asertywnym?Czym jest asertywność
Asertywność to nic innego jak zdolność do wyrażania własnego zdania. To głośne mówienie „nie” wtedy, kiedy sytuacja, w której się znajdujesz Ci ...
HR 15.06.2012
Pięć zasad efektywnej telepracyWiększość pracowników chętnie decyduje się na pracę z domu, choćby ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy związanych z dojazdami do pracy. Nie każdy jednak wie, że telepraca to duże wyzwanie organizacyjne, które wymaga samodyscypliny. Poznaj 5 zasad efektywnej pracy w domu!
Stwórz sobie miejsce do pracy
Nie ma nic gorszego, jak praca wszędzie – tj. od łóżka, przez kuchnię ...
Prawa i obowiązki pracodawcy 15.06.2012
Wniosek o wyposażenie lub doposażenie miejsca pracyCoraz częściej firmy korzystają z możliwości uzyskania dotacji na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy. Stanowi to wyjście w sytuacji gdy w firmie brakuje środków na stworzenie nowego miejsca pracy.Szczegółowe zasady przyznawania dotacji i warunki formalne dotacji reguluje rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia ...
HR 12.06.2012
Jak poradzić sobie ze stresemStres jest jednym z największych paralizatorów ludzkiego działania. Związane z nim napięcie sprawia, że nie jesteś zdolny do jakiegokolwiek działania. Często przestajesz logicznie myśleć. W takich sytuacjach bardzo często kierują Tobą impulsy, co nie we wszystkich sytuacjach może mieć pozytywne skutki. Dlatego powinieneś nauczyć się radzenia sobie ze stresem.Wyrzuć to z siebie
Jednym ...
HR 12.06.2012
Jak wyznaczyć cele, by udało się je zrealizowaćSkuteczność wyznaczania sobie celi jest znana od dawna. Powstały na ten temat tysiące opracowań, które mają stanowić pomoc w osiągnięciu wyznaczonych sobie zadań czy pozycji zawodowych. Jak jednak rzeczywiście określać swoje cele, aby naprawdę udało się je zrealizować? Czym kierować się w ich wyznaczaniu?Kieruj się uczuciami
Chcąc czegoś dokonać, określasz jakie będziesz ...
HR 12.06.2012
Jak zagospodarować energię we własnej organizacji czasuW organizacji własnego czasu pracy bardzo istotną kwestią jest energia, jaką wykorzystujesz do wywiązywania się z postawionych sobie zadań. Jak właściwie ją zagospodarować? Co zrobić, aby zbyt szybko nie wyczerpać jej pokładów?Zadbaj o siebie
Podstawowym błędem popełnianym przez większość osób w czasie organizacji własnego czasu pracy jest pominięcie czasu na to, aby właściwie ...
HR 12.06.2012
Jak pokonać negatywne emocjeMogłoby się wydawać, że wykonywanie pracy nie jest w żaden sposób powiązane z ludzkimi odczuciami. Jednak emocje często mają wpływ na nasze działanie. Szczególnie negatywne przeżycia mogą oddziaływać na to, w jaki sposób wykonujemy konkretne zadania. Jak więc pokonać niekorzystne emocje? Czy to w ogóle możliwe?Stres nie zawsze mobilizuje
Niektórzy twierdzą, że stres pomaga ...
HR 12.06.2012
Na czym polega skuteczny networkingNetworking jest coraz popularniejszy w Polsce. Opiera się na budowaniu pozytywnych relacji z osobami z pokrewnych branż. Główną zasadą jego funkcjonowania są jednak stosunki koleżeńskie, a nie chęć zysku. Na czym zatem dokładnie polega?Budowanie biznesowych relacji
Networking to nic innego jak dbanie o tworzenie relacji z innymi specjalistami, które mogą okazać się przydatne w prowadzeniu ...
HR 12.06.2012
Jak radzić sobie ze stresem w pracyW niektórych zawodach pracownicy narażeni są na stałe napięcie psychiczne. Wynika to m.in. z tempa pracy, niezbędnej koncentracji umysłowej, ryzyka zawodowego czy konieczności szybkiego podejmowania decyzji i związanej z tym odpowiedzialności.Najbardziej szkodliwe dla człowieka jest długofalowe oddziaływanie czynników stresujących.
Symptomy długofalowego stresu:
zmiany nastroju: nerwowość, ...