Kodeks pracy oraz rozporządzenie dotyczące wydawania świadectwa pracy szczegółowo określają informacje, jakie mogą (i powinny) znaleźć się w świadectwie pracy. Wśród nich znajdują się m.in. dane o okresie i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowiskach, trybie rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
Nie ma podstawy, aby w treści świadectwa wskazywać informacje o wykorzystanym przez pracownika urlopie okolicznościowym. Urlop ten jest zwolnieniem od pracy udzielanym w związku z zaistnieniem ważnych wydarzeń rodzinnych, a tym samym nie wchodzi do wymiaru przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego.
Zwolnienie od pracy na poszukiwanie pracy, czyli tzw. dni wolne na poszukiwanie pracy, jest uprawnieniem ściśle związanym z określonym trybem rozwiązania stosunku pracy, jakim jest rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawcę. Prawo do takich dni wolnych przysługuje w okresie wypowiedzenia tym pracownikom, którym pracodawca wypowiedział umowę o pracę.