Konkurencja rynkowa Hyundaia i20, to m.in. VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Toyota Yaris, Nissan Micra, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto oraz Kia Rio. Zaletami auta jest duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz dobra ergonomia. Obsługa auta jest prosta, a miejsca na tylnej kanapie jest więcej niż w konkurencyjnych autach. Minusem jest wykończenie materiałami bardzo przeciętnej jakości. Auto ma bardzo ustawny i dość pojemny bagażnik. Hyundai i20 występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Hyundaia i20 w 3-drzwiowej wersji z wyposażeniem Classic Plus i silnikiem benzynowym 1.2 78 KM DOHC, trzeba dysponować kwotą 44 400 zł, zaś w promocji 36 888 zł. Pięciodrzwiowa odmiana Classic Plus z silnikiem benzynowym 1.2 78 KM DOHC kosztuje 45 900 zł, a w promocji 38 388 zł. Odmiana Comfort z 5-dzrwiowym nadwoziem i silnikiem 1.2 78 KM DOHC kosztuje 48 900 zł, a po rabacie 41 388 zł.