Suzuki Ignis

Kategoria: Autosegment B
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Suzuki Ignis to miejskie auto zaliczane do klasy małych, czyli do segmentu B. Wyglądem Ignis, szczególnie drugiej generacji, przypomina auta typu crossover SUV, tyle że w pomniejszonej skali. Produkcja modelu Ignis I generacji odbywała się w latach 2000-2003. W 2003 roku zadebiutował bardziej w Polsce znany, Suzuki Ignis II generacji.

Suzuki Ignis to ciekawa oferta dla osób poszukujących używanego auta segmentu B, ale jednak nieco innego niż opatrzone klasyki segmentu, jak Opel Corsa czy VW Polo. Suzuki Ignis występuje w dodatku także w odmianie z napędem na obie osie, co może być wielkim plusem dla osób mieszkających np. na terenach górskich lub gdzie drogi są nie najlepszej jakości. Suzuki Ignis zastąpił w 2000 roku model Cultus. Mimo, że wymiarami Ignis mieści się w licznie obsadzonym segmencie B, producent traktuje go jako mini SUV-a.

Produkcja Suzuki Ignis I, dostępnego w wersjach trzy i pięciodrzwiowej, obejmuje lata 2000-2003, zaś druga generacja produkowana była w latach 2003-2008 z nadwoziem pięciodrzwiowym, a jej bliźniaczym autem jest Subaru Justy. Trudno wskazać konkurecję dla Suzuki Ignisa, gdyż nie ma na rynku zbyt wielu crossoverów wielkości Fiata Pandy. Alternatywą dla Ignisa 4WD może być jednak właśnie Fiat Panda 4x4 oraz auta segmentu B, jak m.in. Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Honda Jazz, Nissan Note, Ford Fusion, Toyota Yaris Verso, Daihatsu Move, Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 206 i 207, Citroen C3, Skoda Fabia i Fiat Punto.

 

Do zalet Suzuki Ignis zaliczyć można dobrą widoczność z kabiny oraz zasługujące na uznanie ogrzewanie i wentylację. Autko jest poza tym bardzo funkcjonalne. Na plus zaliczyć trzeba dostępność odmian z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Minusem Ignisa według jego użytkowników jest wyciszenie oraz spore zużycie paliwa.

Ceny używanych dziesięcioletnich Suzuki Ignis I z 2002 roku, wahają się od 8,9 do 16 tys. złotych, w zależności od stanu technicznego, przebiegu oraz historii auta. Większość aut pierwszej generacji została sprowadzona przez indywidualnych importerów. Jeśli wybieramy wersję z napędem na obie osie, szczególnie uważnie skontrolujmy stan techniczny i poprawność działania wszystkich mechanizmów.

Suzuki Ignis II generacji z 2004 roku, to wydatek od 13 do 18 tys. złotych. Sześcioletnie auta z 2006 roku wyceniane są na 15 do 22,5 tys. złotych, zaś czterolatki z 2008 roku kosztują od 17 do 25 tys. złotych. Jest przy tym możliwe znalezienie auta z polskiej sieci sprzedaży z udokumentowaną historią.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27449 )
Array ( [docId] => 27449 )