Mercedes klasy S to okręt flagowy niemieckiego producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy. Klasa S to auto zaliczane do segmentu F, czyli aut luksusowych. Produkcja Mercedesa klasy S pierwszej generacji rozpoczęła się w już 1972 roku. W 2005 roku zadebiutowała aktualna wciąż, piąta generacja Mercedesa klasy S, oznaczona symbolem W221.
Mercedes klasy S to najbardziej luksusowy model tej firmy od 40 lat. Pierwszy Mercedes S, model W116, produkowany był w latach 1972-1980, II czyli model W126 1979-1991, III W140 1991-1998, zaś IV, czyli W220, w latach 1998-2005. W 2005 roku do produkcji weszła aktualna wersja Mercedesa klasy S, nosząca symbol W221. Mercedes klasy S to jedno z najpopularniejszych aut luksusowych na świecie i najpopularniejszy model Mercedesa na całej kuli ziemskiej.
Zalety Mercedesa klasy S, to duży prestiż marki, duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, bezpieczeństwo i komfort oraz dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej. Użytkownicy klasy S krytykują stosunek jakości do ceny oraz duże zużycie paliwa i koszty eksploatacji. Konkurencja dla Mercedesa klasy S, to głównie: BMW serii 7, Audi A8, Lexus LS oraz Jaguar XJ.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Mercedesa klasy w wersji 250 z silnikiem wysokoprężnym 2.1 CDI 204 KM BlueEFFICIENCY z automatem 7G Tronic Plus, zapłacić trzeba co najmniej 344 tys. zł. Odmiana 350 z silnikiem benzynowym 3.5 306 KM BlueEFFICIENCY kosztuje 377 tys. zł, zaś to samo auto w wersji 4MATIC z napędem na obie osie 395 tys. zł. Odmiana 400 Hybrid z silnikiem benzynowym 3.5 299 KM kosztuje 417 tys. zł, zaś najdroższa odmiana Long 65 AMG z silnikiem 6.0 V12 630 KM z automatem 5-AMG Speedshift MCT 7, to koszt aż 1 093 500 złotych.
Ceny używanych 10-letnich Mercedesów klasy S z 2002 roku wahają się od 15 do 65 tys. złotych, choć co ciekawe, można znaleźć i droższe dziesięciolatki. Na rynku wtórnym dominują jednak auta pochodzące z indywidualnego importu, które mają duże przebiegi, a nierzadko są także po wypadkach. Pięcioletni Mercedes klasy S z 2007 roku kosztuje do 100 do 250 tys. złotych, zaś najdroższa odmiana tuningowana przez znaną niemiecką firmę AMG, kosztuje nawet 350 tys. zł.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl