Volkswagen Phaeton

Kategoria: Autosegment F
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Volkswagen Phaeton to elegancka limuzyna zaliczająca się do segmentu F, czyli klasy aut luksusowych. Produkcja modelu Phaeton rozpoczęła się w 2002 roku, zaś model ten zbudowany został na platformie VW D1, z które korzysta m.in. Bentley Continental GT. W 2011 roku Volkswagen Phaeton został wycofany z polskiej sieci w związku z małym zainteresowaniem.

Phaeton to najbardziej luksusowy Volkswagen w historii tej niemieckiej marki, który miał być konkurentem najlepiej sprzedających się aut w segmencie F, czyli Mercedesa klasy S oraz BMW serii & oraz Audi A8. Marzenia szefów koncernu VW jednak się nie ziściły i sprzedaż Phaetona nie idzie zgodnie z oczekiwaniami. Nazwa modelu Phaeton pochodzi z greckiej mitologii, od imienia syna Heliosa, który był bogiem słońca. VW Phaeton przechodził face liftingi i modernizacje w latach 2007, 2009 oraz w 2010 roku.

Zalety Volkswagena Phaetona to klasyczny i zarazem dynamiczny design nadwozia, duża ilość przestrzeni dla podróżujących, dobre właściwości jezdne i dobre źródła napędu, wysoki komfort podróżowania oraz dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej. Minusy modelu Phaeton, to wysokie zużycie paliwa, wysokie koszty eksploatacji oraz słaba widoczność z wnętrza. Główni konkurenci Volkswagena Phaetona, to Audi A8, Mercedes klasy S, BMW serii 7, Lexus LS oraz Jaguar XJ.

Ceny używanych 10-letnich Volkswagenów Phaeton z 2002 roku wahają się od 36 do 47 tys. złotych. Najbardziej luksusowy Volkswagen wszech czasów był wprawdzie oferowany przez jakiś czas w Polsce, jednak na rynku wtórnym trudno znaleźć zadbany egzemplarz z krajowej sieci sprzedaży z małym przebiegiem. Większość Phaetonów została sprowadzona przez indywidualnych importerów, a takie auta mają często gigantyczne, a „skorygowane” przebiegi, a nierzadko także powypadkową przeszłość.

VW Phaeton z 2004 roku, to wydatek od 29 do 65 tys. złotych, auta sześcioletnie z 2006 roku kosztują od 50 do 80 tys. złotych, zaś czterolatki z 2008 roku wyceniane są na 80 do 100 tys. złotych, choć w jednym z serwisów ogłoszeniowych wystawiono VW Phaetona z 2008 roku za aż 180 tys. złotych. Dwuletni Phaeton z 2010 roku, to koszt od 130 do 300 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27579 )
Array ( [docId] => 27579 )

Array ( [docId] => 27579 )