Produkcja modelu Antara rozpoczęła się w 2006 roku. Model Antara to niemalże bliźniacze auto znanego także w Polsce Chevroleta Captivy. Zarówno Captiva jak i Opel Antara, zbudowane zostały na platformie GM Thetta, z której korzystał także koreański protoplasta obu modeli: Daewoo Windstorm.
Użytkownicy Opla Antary chwalą sobie dużą ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz dobrą widoczność z auta. Minusem Antary jest wysokie zużycie paliwa oraz nieprecyzyjne skrzynie biegów. Konkurentami rynkowymi Opla Antary są Chevrolet Captiva, Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser i bliźniaczy Peugeot 4007 oraz: Mazda CX-7, Kia Sorento, Jeep Compass, Nissan X-Trail, Renault Koleos, Ssangyong Kyron, Toyota RAV4, Honda CRV, Suzuki Grand Vitara, a także Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai czy Mitsubishi ASX.
Nowy Opel Antara występuje w Polsce wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.2 o mocy 163 KM lub 184 KM. W bazowej wersji wyposażenia Antara, auto ze 163 konnym silnikiem i automatem kosztuje 99 950 zł. Odmiana Enjoy Plus z automatem, w wersji 163 KM kosztuje 112 tys. zł, zaś w mocniejszej 184 KM odmianie 119,9 tys. zł. Najdroższa odmiana Cosmo ze 184 konnym silnikiem i automatem, to wydatek rzędu 133 750 zł.