Chevrolet Orlando

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 07-07-2012 r.

Chevrolet Orlando to typowy kompaktowy minivan, zaliczany do segmentu K. Produkcja modelu Orlando rozpoczęła się w 2010 roku, z myślą głównie o rynku europejskim. W ofercie Chevroleta minivan Orlando zastąpił model HHR oraz Chevrolet/Daewoo Tacuma. Chevrolet Orlando zbudowany został na platformie Delta II, z której korzysta m.in. model Cruze i inne auta koncernu General Motors.

Chevrolet Orlando to minivan opracowany z myślą o konkurencji z kompaktowymi vanami produkcji europejskiej. W USA model Orlando nie jest np. w ogóle oferowany. Produkcja modelu Orlando, wykorzystującego platformę GM Delta II, znaną m.in. z modelu Cruze, uruchomiona została w 2010 roku. Orlando występuje w wersji 5-cio lub opcjonalnie 7-osobowej.

Zalety modelu Orlando, to stosunek jakości do ceny oraz dobry układ jezdny. Minusem Chevroleta Orlando jest zaś słaba widoczność spowodowana kształtem i wielkością szyb oraz duże zużycie paliwa w wersjach z silnikiem benzynowym. Konkurentami rynkowymi Chevroleta Orlando są głównie kompaktowe minivany: Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 5008, Seat Altea/Altea XL oraz Toyota Verso. Z uwagi na wymiary i parametry, Orlando konkuruje także z kompaktami, jak: Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Chevroleta Orlando w 5-osobowej wersji LS+ z silnikiem benzynowym 1.8 141 KM, zapłacić trzeba 63 490 zł, zaś to samo auto z instalacją gazową kosztować będzie 68 090 zł. Orlando LS+ z silnikiem wysokoprężnym 2.0 130 KM kosztuje 72 490 zł. Siedmioosobowa wersja Orlando LT Z z silnikiem benzynowym 1.8 141 KM i instalacją gazową, kosztuje 72 340 zł, zaś 7-osobowe Orlando LTZ z silnikiem wysokoprężnym 2.0 163 KM, to koszt od 86 240 zł.

Ceny używanych Chevroletów Orlando są na razie wysokie, gdyż sięgają od 55 do 70 tys. zł, za auta wyprodukowane w latach 2011 i 2012, czyli tyle co cena nowego auta. Inny problem to fakt, że zapewne z racji wieku i małej popularności modelu, używanych Chevroletów Orlando po prostu na razie na rynku brakuje.

oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27712 )
Array ( [docId] => 27712 )