Daewoo Lanos – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 23-09-2012 r.

Koreańska myśl techniczna na polskim rynku zdobyła dużą rzeszę fanów. Czy to przez swoją atrakcyjną cenę? Może dobre wykonanie i solidność? Może funkcjonalność i przestronność? Przekonamy się o tym w dalszej części artykułu.

Daewoo Lanos był produkowany w latach 1997-2008. W Polsce w przeciągu tych kilkunastu lat zdobył naprawdę duże grono odbiorców zarówno osób prywatnych jak i firm. Czyli coś musiało decydować o tym, że firmy w gronie dostępnych aut wybierały właśnie jego. Z pewnością nie bez znaczenia pozostawała tu cena, która była atrakcyjna, a otrzymywane auto było niezłej jakości i często dużo wytrzymywało zarówno kilometrów jak i kiepskiego traktowania.

 

Mój Lanos był te egzemplarz z 1999 roku, wyposażony w silnik 1.6 16V. Co tu dużo pisać – silnik był po prostu świetny, jeżeli chodzi o samą charakterystykę pracy. Dobrze przyspieszał, szybko „wkręcał” się na obroty. Minusem może być spalanie, zwłaszcza jak ktoś ma „ciężką nogę”, wówczas możemy się spodziewać spalania w granicach 10-12 litrów benzyny lub 13 litrów gazu przy jeździe mieszanej (miasto, trasa). Sam silnik dobrze współpracuje z instalacją gazową, niestety Lanos nie należy do czołówki oszczędnych aut nawet po jej założeniu, i spalanie od 10 litrów wzwyż nie powinno nikogo dziwić.  

Skrzynia biegów w Lanosie pracuje dość dobrze, biegi czasami włącza się chaotycznie, ale przy kilku czy kilkunastu spotkaniach już nie przysparza to większych problemów. Będąc przy skrzyni biegów należy zwrócić uwagę na synchronizatory, zwłaszcza drugiego biegu czy ich nie słychać, czy skrzynia nie zgrzyta przy redukowaniu na drugi bieg.

Przy Daewoo zwróćmy uwagę na tylne łożyska (jest to chyba bolączką wszystkich modeli tego koncernu) oraz tylne hamulce, które lubią korodować.

Blacharka w Lanosie nie jest jakimś szczególnym popisem inżynierskim, w wielu miejscach pojawiają się ogniska korozji, dla przykładu: tylna klapa, przednia maska w okolicach wlotu powietrza, spody drzwi, progi i oczywiście podłoga. Często skorodowane są również elementy w komorze silnika: belka, przedni pas, obudowa chłodnicy.

Wnętrze Lanosa to sam plastik i to nienajlepszej jakości, który lubi piszczeć i trzeszczeć przy pokonywaniu nierówności. Bolączką Lanosa są również urywające się mocowania linek od sterowania nawiewami jak również przepalające się żarówki podświetlenia deski rozdzielczej.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27343 )
Array ( [docId] => 27343 )