Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 21-04-2012 r.

Brzuszki to ćwiczenie należące do elementarza osób zmagających się nadmiarem tkanki tłuszczowej w obrębie brzucha oraz tych, którzy chcą ładnie go wymodelować. Aby uzyskać pożądany efekt wysiłku należy zadbać o prawidłowe wykonywanie brzuszków.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Najprościej mówiąc brzuszki polegają na wykonywaniu skłonów tułowia w przód w leżeniu na plecach przy nogach ugiętych w kolanach. W rzeczywistości technika wykonywania tego ćwiczenia jest o wiele bardziej skomplikowana. Wymaga również precyzji i poprawności jego wykonania, ponieważ w bardzo dużym stopniu absorbuje ono także kręgosłup i kark, a najdrobniejszy błąd może przyczynić się do powstawania bolesnych urazów. Stąd nie zaleca się takiego trenowania mięśni brzucha osobom ze schorzeniami kręgosłupa.

Rozłóż na podłodze karimatę, materac, ręcznik lub koc. Możesz również ćwiczyć bez podkładki lub skorzystać ze specjalnej ławeczki. Połóż się na plecach, nogi lekko ugnij w kolanach i rozstaw je na szerokość bioder, stopy ułóż płasko na podłodze. Dłonie możesz lekko oprzeć na karku, skroniach, skrzyżować ręce na klatce piersiowej lub położyć wzdłuż tułowia. Przy pierwszej opcji ułożenia rąk pamiętaj o tym, aby łokcie były rozłożone pod kątem 180 stopni. Napnij mięśnie brzucha i unieś górną część tułów, do części piersiowej. Twarz skieruj w stronę sufitu. Wolno wróć do pozycji wyjściowej.

Czego należy unikać w czasie wykonywania ćwiczeń na mięśnie brzucha

Nie odrywaj od podłoża odcinka lędźwiowego kręgosłupa i nie staraj się wykonywać ćwiczenia do pełnego siadu. Podczas podnoszenia tułowia wykorzystuj jedynie mięśnie brzucha, a nie ciągnij rękami karku, bo w ten sposób obciążasz odcinek szyjny kręgosłupa i możesz doprowadzić do jego uszkodzenia. Nie zmniejszaj odległości między łokciami. Nie wstrzymuj oddechu. Wydech powinien następować przy unoszeniu górnej części tułowia, wdech przy powrocie do leżenia.

Jeśli przy wykonywaniu ćwiczenia odczuwasz ból w odcinku lędźwiowym to znaczy, że wykonujesz je błędnie. Przerwij je i zmień technikę.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27939 )
Array ( [docId] => 27939 )

Array ( [docId] => 27939 )