Ćwiczenia z hula hop

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 26-04-2012 r.

Hula hop, z którym nie rozstawaliśmy się w dzieciństwie coraz częściej staje się przedmiotem wykorzystywanym przez kluby fitness do pracy nad smukłą sylwetką. Oto kilka zasad treningu z hula hop.

Dobre hula hop

Początkowo plastikowe i kolorowe obręcze kojarzyły się głównie z cyrkowcami i gimnastyką artystyczną. Z czasem stały się nieodłącznym elementem dziewczęcych zabaw. Jednak pierścień używany do ćwiczeń różni się od tego z lat dziecięcych budową i masą.

Hula hop do specjalistycznego treningu jest cięższe niż jego plastikowa wersja dla dzieci i dodatkowo może zawierać wypustki mające właściwości masujące. Przy kupnie hula hop należy kierować się wzrostem (urządzenie powinno sięgać od podłogi do wysokości żeber) i rodzajem treningu (cięższe i mniejsze – intensywny wysiłek, lekkie i szersze – spokojniejsze zajęcia). Najlepiej wybierać obręcz ważącą od 1,5–2 kilogramów.

Ćwiczenia z hula hop

Ćwiczenia z hula hop można wykonywać w dowolnym miejscu oraz ubraniu. Aby rozpocząć kręcenie przedmiotem stań w rozkroku (stopy powinny być ustawione trochę szerzej niż biodra) i lekko ugnij nogi w kolanach. Kręgosłup powinien być wyprostowany, brzuch wciągnięty. Unieś hula hop na wysokość talii, wpraw obręcz w ruch, unieś ręce do góry lub rozłóż je w bok (lepsza równowaga) i staraj się wykonywać rytmiczne ruchy bioder. Jeśli chcesz wymodelować ramiona unieś wyprostowaną rękę równolegle do podłoża, umieść na niej hula hop i zakręć nim.

Aby popracować nad płaskim brzuchem przełóż obręcz pod łopatki, połóż się na plecach, przyjmij pozycję jak do brzuszków i unoś górną część ciała trzymając ręce na obręczy. Zależy Ci na jędrnych pośladkach i udach? Stań w rozkroku, postaw przed sobą pionowo hula hop. Oprzyj na nim ręce. Ugnij jedną nogę lekko w kolanie a drugą wolno podnoś do góry. Noga musi być wyprostowana.

Dzięki ćwiczeniom z hula hop nie tylko ładnie wymodelujesz talię oraz biodra, pozbywając się z nich kilku centymetrów. Ta obręcz pozwoli Ci również wzmocnić kręgosłup i mięśnie oraz poprawić koordynację ruchów i zmysł równowagi. Wszystko to bez obciążania stawów oraz litrów wylanego potu.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27951 )
Array ( [docId] => 27951 )

Array ( [docId] => 27951 )