Rower z napędem
Niegdyś tego typu konstrukcje były niezwykle popularne. Do zwykłego roweru zamontowany jest nieduży pomocniczy silnik spalinowy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3. Umieszcza się go z reguły pod kierownicą lub na ramie, pomiędzy rurkami. Niestety znacznie zwiększa to masę roweru, a dodatkowo jednoślad jest podczas jazdy na silniku bardzo głośny.
Rozwiązaniem pośrednim jest wyposażenie roweru w silnik hybrydowy. Zastosowanie napędu nie wyklucza jednak możliwości tradycyjnego pedałowania.
Klasyczny motorower
Taka konstrukcja przywodzi na myśl bardziej motor niż rower. Wyposażony jest jednak w znacznie mniejszy silnik, o pojemności nie przekraczającej 50 cm3. Ma on często obniżoną ramę, co znacznie ułatwia wsiadanie na pojazd i schodzenie z niego.
Motorowery odpala się za pomocą kopnięcia w nożny rozrusznik. Mogą one przybierać różne kształty, część z nich wygląda jak motory, inne z kolei są obudowane, żeby przypominały niewielkie samochody. Pamiętajmy jednak, że do prowadzenia takiego pojazdu potrzebna jest karta motorowerowa lub prawo jazdy. Obowiązkowy jest również kask.