Jak komponować posiłki w diecie 1200 kcal

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 16-05-2012 r.

Jeśli myślisz, że na diecie 1200 kalorii wystarczy jedynie przestrzegać zasady nieprzekraczania danego progu kaloryczności i przykładowo będziesz mogła zamiast śniadania zjeść kawałek ulubionej szarlotki, jesteś w błędzie. W tym sposobie żywienia obowiązuje kilka reguł, które gwarantują sukces w postaci utraty zbędnych kilogramów.

Jak sama nazwa wskazuje w ciągu dnia możesz zjeść posiłki o łącznej wartości energetycznej nie wyższej niż 1200 kalorii. Twoje śniadanie powinno dostarczać organizmowi około 300 kcal, obiad 500 kcal i kolacja 200 kcal. Dopuszczalne są jeszcze dwie przekąski pomiędzy daniami głównymi, czyli II śniadanie o wartości 150 kcal i podwieczorek mający 100 kcal.

Posiłki powinnaś spożywać co około 3 godziny, dzięki temu zapobiegniesz napadom wilczego głodu i nie będziesz pochłaniać obfitych dań. Ważne jest, abyś śniadanie zjadła do godziny po wstaniu z łóżka, a kolację nie później niż na 3 godziny przed pójściem spać. Wprawdzie w ciągu tygodnia odnotujesz tylko około kilogramowy spadek wagi, to takie tempo chudnięcia sprawi, że łatwiej unikniesz efektu jo-jo po zakończeniu miesięcznej kuracji odchudzającej.

Jak w przeważającej większości diet odchudzających również w tej opartej na dziennym bilansie energetycznym nie wyższym niż 1200 kcal należy maksymalnie ograniczyć, a najlepiej zrezygnować z produktów dostarczających tzw. pustych kalorii, czyli słodyczy, słodkich owoców, alkoholu, słonych przekąsek oraz fast foodów. Nie zaleca się również potraw smażonych w głębokim tłuszczu oraz tłustego mięsa, wędlin i podrobów.

 

Menu ma być oparte na lekkich i niskokalorycznych posiłkach pochodzących głównie z produktów białkowych. Podczas diety 1200 kcal w ciągu jednego dnia Twoje menu powinno składać się z pieczywa pełnoziarnistego, którego powinnaś zjeść do 90 gram, musli lub otrębów – dwie łyżki, makaronu razowego, brązowego ryżu i kaszy – 30 gram suchej masy (przed ugotowaniem), 400 gram mleka i jego przetworów, 100 gram chudego twarogu, 130 gram mięsa lub ryb, 2 łyżek oleju roślinnego – najlepiej oliwy z oliwek lub olejów typu lniany, rzepakowy.

Powinnaś w ciągu dnia zjeść nawet 0,5 kilograma warzyw, natomiast owoce ogranicz do 200 gram. Produkty te możesz dowolnie łączyć pamiętając o kaloryczności poszczególnych posiłków, jak i dziennym limicie.

Pamiętaj o piciu przynajmniej 2 litrów napojów, zrezygnuj jednak z napojów z dodatkiem cukru.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29631 )
Array ( [docId] => 29631 )

Array ( [docId] => 29631 )