Jak komponować posiłki w diecie pomidorowej

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 24-04-2012 r.

Pomidor, zwłaszcza w okresie letnim, jest warzywem często goszczącym na naszych talerzach. W sałatce, sosie czy zupie. W postaci ketchupu, przecieru lub soku. Zawiera również bardzo mało kalorii, co wykorzystano tworząc dietę pomidorową.

Zalety pomidora

Pomidor jest warzywem stanowiącym cenne źródło witamin i składników odżywczych. To bardzo dobre źródło witaminy C, witamin z grupy B oraz witaminy K. Jedząc pomidora dostarczasz organizmowi potas, wapń, żelazo i magnes, a także uzupełniasz swoją dietę w likopen, utleniacz, zmniejszający ryzyko zachorowania na raka prostaty lub szyjki macicy.

Przy całym bogactwie korzystnie wpływających na Twój organizm składników, to czerwone warzywo dostarcza niewiele kalorii. W 100 g pomidora znajduje się 20 kcal oraz 1 gram błonnika pokarmowego. Warzywa te ponadto bogate są w produkty balastowe, np. błonnik, który wspomaga odchudzanie oraz oczyszczanie organizmu.

Posiłki w diecie pomidorowej

Podstawową zasadą diety pomidorowej jest dodawanie do każdego posiłku pomidora. Pamiętaj, aby przez cały okres stosowania tej diety wypijać minimum 2 litry płynów. Przede wszystkim powinna to być woda mineralna. Ponadto możesz pić świeżo wyciskane soki warzywne i owocowe, zieloną herbatę i herbatki owocowe. Jednak nie możesz ich słodzić. Pomidora możesz jeść na surowo, w postaci duszonej, zapiekanej, grillowanej, nadziewanej lub smażonej na małej ilości oleju. Dodawaj go także do zup, sosów, soków lub koktajli mleczno-warzywnych.

Przykładowo na śniadanie zjedz serek wiejski z pokrojonym pomidorem i szczypiorkiem oraz kromką pieczywa razowego. Na obiad przygotuj spaghetti z sosem bolognese, a na kolację faszerowane pomidory. Pomiędzy posiłkami wypij koktajl maślankowo-pomidorowy lub zjedz 2 kromki pieczywa chrupkiego posmarowanego twarożkiem i obłożonego pomidorem, zieloną sałatą i posypane bazylią.

Dieta pomidorowa trwa dziesięć dni i pozwala schudnąć nawet 2 kilogramy. Można ją stosować raz w miesiącu. Dzienny bilans kaloryczny nie przekracza 1000 kcal.

Stwora Sylwia

Opinie czytelników

Dodawanie komentarzy tylko dla zalogowanych użytkowników

Polecane artykuły

Zobacz także

Wzór Polityki Bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych

pobierz

Regulamin ZFŚS na rok szkolny 2015/2016

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

pobierz

Polecamy

1341