Wzór sprawozdania z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2012/2013

Data: 28-06-2013 r.

Po zakończeniu roku szkolnego, a przed rozpoczęciem nowego dyrektor przedstawia sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego i wnioski do dalszej pracy. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego to jeden z najważniejszych dokumentów pracy dyrektora szkoły.

  1. rzeczowy, najlepiej wyrażony liczbami opis przebiegu nadzoru pedagogicznego pełnionego przez dyrektora w kończącym się roku szkolnym oraz
  2. opis czynności wykonywanych i zlecanych zastępcom w ramach pełnionego nadzoru z uwzględnieniem wszystkich wymaganych obszarów, zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem MEN o nadzorze, ale także
  3. opis rezultatów nadzoru oraz wnioski do pracy na kolejny rok szkolny.

Sprawozdania organów szkoły - informacje do sprawozdania dyrektora

W celu stworzenia sprawozdania z nadzoru pedagogicznego o sprawozdania należy zwrócić się także do następujących osób:

  • pracownik służby bhp,
  • społeczny inspektor pracy,
  • osoba odpowiedzialna za realizację programów zwiększających bezpieczeństwo w szkole, np. „Bezpieczna i przyjazna szkoła”,
  • pedagog szkolny,
  • psycholog szkolny,
  • zespół do spraw uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
  • zespół do spraw uczniów z chorobami przewlekłymi,
  • zespół odpowiedzialny za właściwą formę i realizację szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki,
  • osoba odpowiedzialna za współpracę z organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz promocji zdrowia oraz wspierającymi wychowanie.

Wzór sprawozdania z nadzoru pedagogicznego

SPRAWOZDANIE DYREKTORA …………………………………………………………
ZE SPRAWOWANEGO NADZORU PEDAGOGICZNEGO
W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY W roku szkolnym 2012/2013 w szkole zajęcia odbywały się w … oddziałach, w tym
  • …. klas integracyjnych,
  • ….. klas terapeutycznych,
  • …... klas ………………..
W roku szkolnym 2012/ 2013 w szkole uczyło się ………………… uczniów, w tym:
  • …… - w klasach integracyjnych
  • …… - w klasach terapeutycznych,
  • …… - w klasach ………………… .
Nauczaniem indywidualnym objętych było ……… uczniów. Indywidualnym programem nauki objętych było ……… uczniów. Indywidualnym tokiem nauki objętych było ………. uczniów. W szkole pracowało ….. nauczycieli pełnozatrudnionych, ….. nauczycieli w niepełnym wymiarze godzin. Wszyscy nauczyciele posiadają wyższe wykształcenie z przygotowaniem pedagogicznym i pełne kwalifikacje do nauczanych przedmiotów. Podział nauczycieli zatrudnionych w szkole pod względem posiadanych stopni awansu zawodowego przedstawiał się w sposób następujący:
  • stażystów - ……….
  • kontraktowych - ………
  • mianowanych - ……….
  • dyplomowanych - ……….
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W roku szkolnym 2012/2013 do szkoły wyniki klasyfikacji przedstawiają się następująco: ……………. uczniów jest nieklasyfikowanych ……….…… uczniów zdawało egzamin klasyfikacyjny ……………. uczniów zdało wyznaczone egzaminy klasyfikacyjne ……………. uczniów jest klasyfikowanych przy czym: ……………. uczniów otrzymało 3 oceny niedostateczne i więcej ……………. uczniów otrzymało 2 oceny niedostateczne ……………. uczniów otrzymało 1 ocenę niedostateczną ……………. uczniów będzie zdawać egzamin poprawkowy.
Klasyfikacja klas wg uzyskanych najwyższych ocen zachowania:

Klasa ………… …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa …………. …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ………… …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ………… …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ……….. …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ……….. …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ………. …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych
Klasa ………. …. wzorowych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. bardzo dobrych

Klasyfikacja klas wg uzyskanych najniższych ocen zachowania:
Klasa ………… …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa …………. …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ………… …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ………… …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ……….. …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ……….. …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ………. …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Klasa ………. …. nagannych co stanowi …. % wszystkich ocen
…. nieodpowiednich
Z analizy ocen zachowania wynika, że uczniowie szkoły uzyskali następujące oceny:
  • …. - wzorowe - co stanowi …. % wszystkich ocen
  • …. - bardzo dobre - co stanowi …. % wszystkich ocen
  • …. - dobre – co stanowi …. % wszystkich ocen
  • …. - poprawne – co stanowi …. % wszystkich ocen
  • …. - nieodpowiednie – co stanowi …. % wszystkich ocen
  • …. - naganne – co stanowi …. % wszystkich ocen
OBSERWACJE LEKCJI

W roku szkolnym 2012/2013 w ramach nadzoru pedagogicznego przeprowadzono …………. obserwacji i hospitacji następujących zajęć:
  • zajęcia dydaktyczne wynikające z ramowego planu nauczania
  • zajęcia pozalekcyjne
  • uroczystości oraz akademie szkolne i klasowe
  • zebrania klasowe z rodzicami
  • zajęcia wyjazdowe
Obserwacje były przeprowadzane przez dyrektora szkoły i jego zastępców w trakcie całego roku szkolnego. Na podstawie przeprowadzonych obserwacji stwierdzono, że:
  1. ……………………………………………………………………………………..
  2. ……………………………………………………………………………………..
  3. ……………………………………………………………………………………..
  4. ……………………………………………………………………………………..
  5. ……………………………………………………………………………………..
  6. ……………………………………………………………………………………..
Dalszego doskonalenia ze strony nauczycieli wymaga:
  1. ……………………………………………………………………………………..
  2. ……………………………………………………………………………………..
  3. ……………………………………………………………………………………..
  4. ……………………………………………………………………………………..
EWALUACJA, KONTROLA I WSPOMAGANIE W ramach ewaluacji wewnętrznej dotyczących procesów zachodzących w szkole i służących jej rozwojowi przeprowadzono ewaluację: OBSZAR I - Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki:
  • Poprawa wyników egzaminów zewnętrznych.
OBSZAR II - Procesy zachodzące w szkole i placówce:
  • Rozwój zainteresowań uczniów.
  • Kształtowanie postaw uczniów zgodnych z normami społecznymi.
OBSZAR III - Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym:
  • Integracja szkoły w środowisku lokalnym.
W roku szkolnym 2012/ 2013 w szkole przeprowadzono następujące kontrole zewnętrzne:
  1. ……………………………………………………………………………………….
  2. ……………………………………………………………………………………….
  3. ……………………………………………………………………………………….
  4. ……………………………………………………………………………………….
Wszystkie zalecenia pokontrolne realizowano na bieżąco. W roku szkolnym 2012/ 2013 przeprowadzono w ramach nadzoru pedagogicznego dyrektora następujące kontrole wewnętrzne:
  1. ……………………………………………………………………………………….
  2. ……………………………………………………………………………………….
  3. ……………………………………………………………………………………….
  4. ……………………………………………………………………………………….
Na terenie szkoły zostały przeprowadzone … szkolenia rady pedagogicznej, a poza szkołą …. nauczycieli skorzystało z udziału w szkoleniach i warsztatach. Ponadto:
  1. nauczyciele podwyższali kwalifikacje na studiach podyplomowych
  2. nauczyciele uczestniczyli w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego
  3. …………………………………………………………………………………………
  4. …………………………………………………………………………………………
Rada Pedagogiczna spotkała się na ……… posiedzeniach poświęconych:
  1. organizacji pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
  2. śródrocznej analizie wyników nauczania i zachowania
  3. zatwierdzeniu wyników klasyfikacji śródrocznej i podsumowaniu pracy szkoły w pierwszym półroczu roku szkolnego 2012/ 2013
  4. zatwierdzeniu wyników klasyfikacji rocznej i podsumowanie pracy w roku szkolnym 2012/ 2013
  5. szkoleniu szkolnych zespołów nadzorujących biorących udział w egzaminach zewnętrznych
  6. ……………………………………………………………………………
  7. …………………………………………………………………………….
  8. …………………………………………………………………………….
WNIOSKI ZE SPRAWOWANEGO NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Zalecenia w zakresie nauczania i wychowania:
  1. Dbać o dobrą komunikację na lekcji, udzielać konkretnych, wyczerpujących, zrozumiałych odpowiedzi.
  2. Rozliczać uczniów z nieobecności i ze spóźnień na lekcje.
  3. Minimalizować liczbę uczniów nie ćwiczących na wychowaniu fizycznym.
  4. Minimalizować udział własny w lekcji na rzecz aktywności uczniów.
  5. Stosować formy i metody pracy odpowiednie do potrzeb, charakteru i specyfiki grupy uczniów, z którymi prowadzone są zajęcia.
  6. …………………………………………………………………………………….
  7. …………………………………………………………………………………….
  8. …………………………………………………………………………………….
  9. …………………………………………………………………………………….
Zalecane w zakresie bezpieczeństwa uczniów:
  1. Zwracać uwagę na bezpieczeństwo dzieci podczas zajęć szkolnych, przerw lekcyjnych, zajęć pozalekcyjnych.
  2. Rzetelnie i aktywnie pełnić dyżury na przerwach lekcyjnych, rozpoczynać i kończyć lekcje punktualnie.
  3. …………………………………………………………………………………..
  4. …………………………………………………………………………………..

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »
Array ( [docId] => 30147 )
Array ( [docId] => 30147 )

Array ( [docId] => 30147 )