Po pierwsze przedstaw radzie pedagogicznej wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Po drugie – udziel informacji o dotychczasowej działalności przedszkola.
Podsumowanie I półrocza w przedszkolu – o czym pamiętać podsumowując pierwszy semestr po reformie
Zakończenie półrocznej pracy przedszkola to odpowiedni czas, by omówić z radą pedagogiczną sprawy istotne dla jakości jego pracy i dalszego rozwoju. Skorzystaj ze wskazówek, dzięki którym przekażesz nauczycielom wszystkie niezbędne informacje.
Proponowany zakres informacji do przekazania nauczycielom podczas podsumowującego półrocze zebrania rady pedagogicznej
CZĘŚĆ I: wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego |
Wskazówki dotyczące formułowania i przedstawienia wniosków |
1. Odwołanie się do planu nadzoru i poinformowanie rady pedagogicznej:
2. Przedstawienie ogólnych wniosków z nadzoru z odwołaniem się do materiałów zgromadzonych w trakcie podejmowanych działań:
3. Poinformowanie, czy:
|
Wnioski z nadzoru powinny być: 1) ogólne, 2) formułowane we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, jeśli zostały utworzone w przedszkolu. Przedstawiając radzie pedagogicznej wnioski należy: 1) przypomnieć wnioski ustalone na koniec zeszłego roku oraz działania związane z ich wdrażaniem 2) omówić wnioski z nadzoru za I półrocze z jednoczesnym dokonaniem oceny realizowanych działań i uzyskanych efektów w tym zakresie. 3) określić do każdego wniosku rekomendację do pracy w II półroczu:
|
CZĘŚĆ II: informacja o działalności przedszkola – wybrane obszary |
Wskazówki dotyczące formułowania i przedstawienia wniosków |
Realizacja planu pracy przedszkola |
Określić stopień realizacji planu, ze zwróceniem uwagi na sukcesy i trudności |
Realizacja zadań wychowawczo-opiekuńczych |
Ocenić, czy:
|
Bezpieczeństwo |
Ocenić sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć w przedszkolu i poza nim oraz wywiązywanie się nauczycieli z zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole |
Współdziałanie z rodzicami |
Omówić zakres współdziałania z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci. Ocenić respektowanie przez nauczycieli prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z realizowanego przez nauczyciela programu oraz uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju. Ocenić stosowanie się rodziców i pracowników przedszkola do zasad przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola określonych w statucie. Wskazać, w jakim zakresie należy rozszerzyć lub poprawić współpracę z rodzicami. |
Poinformować, w jakim zakresie przebiegała współpraca, w jakich sprawach osiągnięto sukcesy, |
|
Przestrzeganie praw dziecka |
Ocenić, czy nauczyciele respektują prawa dzieci zapisane w statucie przedszkola, otaczają dzieci właściwą opieką i pomocą, chronią przed przemocą, dyscyplinują je bez naruszania ich godności i ich wolności osobistej, chronią ich wizerunek i dane osobowe |
Baza materialna |
Przedstawić informację o
Omówić potrzeby przedszkola na przyszłość. |
- ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.)
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r., poz. 1658)
Zobacz także:
Tagi: Oświata, Nadzór pedagogiczny