Wynagrodzenie niewypłacone w terminie będzie kosztem w chwili wypłaty

Kategoria: CIT
Data: 16-12-2013 r.

Wynagrodzenia należy ujmować, jako koszty działalności operacyjnej okresu, w którym pracownicy nabyli prawo do wypłaty. Wynagrodzenia i należności zapłacone w terminie stanowią koszty uzyskania przychodów.    

Należności z tytułu umów o pracę i stosunków pokrewnych oraz zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakład pracy stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

Inaczej będzie w przypadku podatku dochodowego. Należności z tytułu umów o pracę i stosunków pokrewnych oraz zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakład pracy stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

Jeśli wynagrodzenie nie będzie wypłacone w terminie, stanie się kosztem uzyskania przychodu w chwili zapłaty.

Wynagrodzenie grudniowe wypłacone w styczniu

Jeżeli spółka wypłaca wynagrodzenia ostatniego dnia miesiąca, niekiedy może się zdarzyć, że pieniądze są wypłacane kilka dni po rozpoczęciu kolejnego miesiąca. Np. zamiast 31 grudnia 2013, spółka wypłaci wynagrodzenia 3 stycznia 2014 r.

W księgach rachunkowych wynagrodzenia będą kosztem grudnia. Nie będą natomiast mogły być zarachowane do kosztów uzyskania przychodów za 2013 rok. Podatkowo będą uznane za koszty 2014 r.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 33489 )
Array ( [docId] => 33489 )