Termin składania informacji podsumowującej

Kategoria: VAT i akcyza
Autor: Styczyński Rafał
Data: 25-06-2012 r.

Informacje podsumowujące składa w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, dla transakcji objętych informacją (dotychczas był to 25. dzień tego miesiąca).

Jeśli informacje podsumowujące składane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas termin złożenia informacji upływa 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, dla transakcji objętych daną informacją.

Mimo tego, że informacje mają obecnie charakter miesięczny, niektórym podatnikom pozostawiono możliwość składania informacji kwartalnych. Wtedy to informacja składana jest do 15. dnia miesiąca następującego po danym kwartale (w którym powstał obowiązek podatkowy). Jeśli informacja kwartalna składana jest za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas termin złożenia informacji upływa 25. dnia miesiąca następującego po danym kwartale.

Uprawnienie do składania kwartalnych informacji podsumowujących uzależnione jest od wysokości obrotów podmiotów zobowiązanych do składania tych informacji oraz od tego, czego informacja dotyczy. Kwartalne informacje składać mogą podmioty, u których składane informacje dotyczą:

  • dostaw wewnątrzwspólnotowych i transakcji trójstronnych, w których drugim w kolejności jest polskim podatnik (o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o VAT), jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku od wartości dodanej, nie przekracza w danym kwartale i w żadnym z czterech poprzednich kwartałów kwoty 250.000 zł,
  • transakcji wewnątrzwspólnotowego nabycia (o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT), jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł,
  • usług które rozlicza usługobiorca (transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT).

 

Zatem, składający informacje podsumowujące za okresy kwartalne, u których (art. 100 ust. 5 i ust. 6 ustawy o VAT):

  1. całkowita wartość transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o VAT (wewnątrzwspólnotowych dostawach i transakcjach trójstronnych, w których drugim w kolejności jest polskim podatnik), bez podatku od wartości dodanej, przekroczyła w danym kwartale kwotę 250.000 zł lub
  2. całkowita wartość transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT (wewnątrzwspólnotowe nabycia), bez podatku, przekroczyła w danym kwartale kwotę 50.000 zł

- będą obowiązani do składania informacji podsumowujących za okresy miesięczne.

Informacje podsumowujące składane za okresy kwartalne powinny być złożone:

  • za I kwartał (styczeń - marzec) do 25 kwietnia,
  • za II kwartał (kwiecień - czerwiec) do 25 lipca,
  • za III kwartał (lipiec - wrzesień) do 25 października,
  • za IV kwartał (październik - grudzień) do 25 stycznia następnego roku.

W takim przypadku, informacje podsumowujące za poszczególne miesiące, które upłynęły od rozpoczęcia danego kwartału, należy złożyć w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przekroczono odpowiednio kwotę 250.000 zł lub 50.000 zł, z tym że jeżeli przekroczenie kwoty nastąpiło w trzecim miesiącu kwartału, należy złożyć jedną informację podsumowującą za ten kwartał.

Styczyński Rafał

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 31205 )
Array ( [docId] => 31205 )