Wszystkie artykuły

    PIT 26.06.2017
    W jakim miesiącu zaksięgujesz przychód za wykonane usługi
    Jeżeli usługi strony ustalą, że usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku.Problem: Przedsiębiorca prowadzi usługi księgowe. Przykładowo wystawił fakturę za kwiecień w maju 2017 roku z treścią: „usługi księgowe za kwiecień ...

    Ewidencja księgowa 18.06.2017
    Ewidencjonowanie odpisu na ZFŚS – uniknij błędów
    Działania pomocowe pracownikom powinny być głównym przeznaczeniem środków zgromadzonych na ZFŚS. Chcesz wiedzieć jak bezbłędnie dokonywać ewidencji odpisu na ZFŚS w księgach rachunkowych? Najlepiej dostrzec to na przykładzie.Celem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych utworzonego przez przedsiębiorę jest odkładanie określonej sumy pieniężnej na finansowanie wsparcia socjalnego ...

    Ewidencja księgowa 08.06.2017
    Firma wynajmuje samochód - sprawdź, jak to bezbłędnie rozliczyć
    Samochód używany w firmie traktowany jest jako środek trwały. Nabywa się go w drodze leasingu czy też umowy najmu, co staje się korzystniejszą formą dla nowych przedsiębiorców, których nie stać na zakup samochodu. Jak więc rozliczyć w kosztach firmowych wynajem samochodu? Sprawdź ewidencję księgową.Ajencja samochodu – czym jestPrzedsiębiorca decydując się na nabycie samochodu ...

    Prowadzenie ksiąg rachunkowych 31.05.2017
    Czy wiesz, że 9 czerwca jest Dzień Księgowego?
    Przyjdź na Akademię Księgowości i świętuj wśród najlepszych!To doskonała okazja do poszerzenia wiedzy, zdobycia dodatkowej dawki motywacji  i nawiązania nowych kontaktów z ludźmi z branży księgowej.Jesteś księgowym, który chce zamienić swój zawód w biznes; pracownikiem księgowości; absolwentem, chcącym zostać prawdziwym księgowym lub właścicielem biura rachunkowego?Nudzą ...

    Ewidencja księgowa 29.05.2017
    Firma wynajmuje samochód? Dowiedz się jak uniknąć błędów w rozliczeniu
    Pojazdy używane w firmie wprowadzane są jako środek trwały, nabywany w drodze leasingu lub też umowy najmu. Jest to korzystniejszą formą dla nowych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie ze względów finansowych pozwolić na zakup samochodu. Sprawdź ewidencję księgową, by dowiedzieć się w jaki sposób dokonać rozliczenia wynajmu samochodu w kosztach firmowych.Wynajęcie samochodu ...

    Postępowanie podatkowe i KKS 18.05.2017
    Co powinieneś zrobić z kasą fiskalną nieużywaną przez kilka lat
    Jeśli kasa nie może pracować w trybie fiskalnym, to należy złożyć do naczelnika urzędu skarbowego wniosek o dokonanie odczytu pamięci fiskalnej kasy, a także wniosek o jej wyrejestrowanie. Obowiązki te nie są jednak sankcjonowane, co oznacza, że ich niespełnienie nie rodzi negatywnych konsekwencji dla podatników.Problem: Podatnik wykonujący usługi szkoleniowe dla firm musiał kupić ...

    Prowadzenie ksiąg rachunkowych 18.05.2017
    Czy w PKPiR możesz ująć niezamortyzowaną część samochodu
    Przy sprzedaży samochodu można uwzględnić niezamortyzowaną część wartości początkowej samochodu, wynikającą z ewidencji środków trwałych. Dowiedz się więcej na ten temat,Problem: Przedsiębiorca sprzedał samochód osobowy, który był wpisany do ewidencji środków trwałych. Pojazd w momencie zbycia nie był do końca zamortyzowany. Czy tę część niezamortyzowaną należy ująć ...

    Sprawozdania finansowe 10.05.2017
    Firma wypracowała zysk. Sprawdź, jak prawidłowo rozliczyć dywidendy
    Akcjonariusze bądź udziałowcy spółek kapitałowych  mają prawo do udziału w zysku rocznym przeznaczonym do podziału przez walne zgromadzenie. Przeczytaj, jakimi zasadami kierować się przy określaniu wysokości dywidendy i prawidłowym jej rozliczeniu.Zgodnie z art. 192 oraz 348 ksh kwota przeznaczona do podziału między akcjonariuszy lub wspólników nie może przekraczać zysku za ostatni ...

    Prowadzenie ksiąg rachunkowych 10.05.2017
    Jest już nowy KSR 11 dotyczący środków trwałych!
    Komitet Standardów Rachunkowości przyjął nowy KSR 11 „Środki trwałe”. Standard ten został skierowany do publikacji. Nowa regulacja ma wyjaśniać zasady uznawania, wyceny i ujmowania środków trwałych oraz środków trwałych w budowie w księgach rachunkowych, w tym także dokonywania odpisów amortyzacyjnych lub umorzeniowych, jak również zasady prezentacji i ujawniania informacji ...

    MSR/MSSF 10.05.2017
    MSR 16 Koszty demontażu stanowią element ceny nabycia
    Zobowiązania z tytułu wycofania z eksploatacji, rekultywacji itp. zgodnie z MSR 16 powinny być dodane lub odjęte od ceny nabycia bądź kosztu wytworzenia składnika aktywów, którego zobowiązanie to dotyczy. Zwróć uwagę, iż regulacja MSR różni się w tym zakresie od regulacji UoR, która podobnie jak KSR 6 nie przewiduje takiego rozwiązania.MSR 16 „Rzeczowe aktywa trwałe” wymagają ...