Czas pracy kierowcy według rozporządzenia nr 561/2006

Autor: Ewa Matejczyk
Data: 21-10-2014 r.

Jeżeli choćby część pracy kierowcy w ciągu dnia jest przewozem po drogach publicznych samochodem podlegającym rozporządzeniu nr 561/2006, kierowca powinien przestrzegać przepisów tego rozporządzenia, a więc zachowywać limity czasu pracy.

Przewóz drogowy to każda podróż odbywana w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używany do przewozu osób lub rzeczy.

Załóżmy, że kierowca rozpoczyna swoją pracę o godzinie 8:00, zakładając wykresówkę do tachografu. Wynika z tego, że przygotowania, jakie będzie czynił, a więc codzienna obsługa pojazdu (inne prace), przejazd pod załadunek (czas jazdy), załadunek pojazdu, jeśli odbywa się z jego udziałem (inne prace) oraz krótkie przerwy stanowią część przewozu drogowego, jaki wykonuje on w danym dniu.

W takim przypadku jazda wykonana w czasie przygotowań będzie zaliczana do całodniowego czasu jazdy kierowcy zgodnie z rozporządzeniem nr 561/2006. Także przerwy w jeździe pojazdu kierowca może zakwalifikować do przerw zgodnych z rozporządzeniem 561/2006 lub ustawą o czasie pracy kierowcy, pod warunkiem minimalnego wymiaru 15 minut.

Ewa Matejczyk, prawnik specjalizujący się w przepisach transportowych

Tagi: tachograf

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 35919 )
Array ( [docId] => 35919 )