Dojazd do miejsca postoju pojazdu to czas pracy kierowcy

Data: 17-02-2015 r.

Rozporządzenie nr 561/2006 pozwala, żeby załogi wymieniały się w taki sposób, aby pojazd nie musiał koniecznie zjeżdżać do bazy na terenie macierzystego kraju. Kierowcy muszą tylko uzupełnić zapisy na wykresówkach lub kartach kierowcy.

Kierowca może być pasażerem lub sam prowadzić samochód, którym dotrze na miejsce przekazania pojazdu lub dojedzie do miejsca jego przejęcia. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju ciężarówki lub powrotu stamtąd, jeżeli auto nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest odpoczynkiem lub przerwą. Kierowca, który prowadzi samochód osobowy, żeby dojechać do miejsca postoju pojazdu lub wrócić z przekazania go, wykonuje inną pracę.

Gdy kierowca prowadzi pojazd wyposażony w tachograf analogowy, po przybyciu do pojazdu zaznacza na odwrocie wykresówki w odpowiednich godzinach:

  • „inne prace” – gdy prowadził pojazd osobowy lub

  • „dyspozycyjność” – gdy był pasażerem.

Jeśli kierowca ma do przejęcia ciężarówkę z tachografem cyfrowym, po przybyciu do pojazdu i zalogowaniu swojej karty wprowadza ręcznie zapisy „innych prac” lub odpowiednio „dyspozycyjności” w godzinach, którym odpowiada dojazd. Natomiast gdy będzie pozostawiał pojazd i odjeżdżał, powinien zrobić wydruk i wyrysować ręcznie na odwrocie w tabeli czynności „innych prac” lub odpowiednio „dyspozycyjności”, w czasie, gdy wracał do domu.

Jakub Wolański, doradca do spraw transportu drogowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 36580 )
Array ( [docId] => 36580 )

Array ( [docId] => 36580 )