Czemu służy Affinity Index
Czynnik ten jest przydatny w ocenie skuteczności naszej reklamy i skierowaniu jej do odpowiedniej grupy docelowej. Dla przykładu, serwisy o tematyce motoryzacyjnej są częściej odwiedzane przez mężczyzn niż przez kobiety. Może to oznaczać, że w odniesieniu do mężczyzn dopasowanie serwisu wynosi przykładowo 135, a w stosunku do grupy kobiet 55.
Możemy wywnioskować i utwierdzić się w przekonaniu, że dany serwis upatruje grupy docelowej w mężczyznach. Wskaźnik affinity odgrywa ogromną rolę podczas doboru witryn dla naszej kampanii. Bez użycia go, mogłoby się wydawać, że serwis o motoryzacji może wyróżniać się niższym wskaźnikiem niż serwis o tematyce typowo męskich sportów czy serwis o winach.
Obliczenia
Podczas planowania oraz doboru mediów warto wiedzieć, że wielkie portale ze względu na swój zasięg, osiągają affinity index wahające się w przedziale 100 +/- 5%, natomiast mniejsze serwisy charakteryzują się większymi odchyleniami.