E-maile (zawierające e-biuletyny czy newslettery) skierowane do segmentu business to business (b2b) najlepiej wysyłać na początku tygodnia, w poniedziałek lub wtorek. Według badania Q2 2006 Email Statistics przygotowanego przez firmę ROI 33% ankietowanych preferuje otrzymywanie korespondencji w poniedziałek, a 36% we wtorek.
Błędem będzie, jeśli mail do skierowany do klientów biznesowych zostanie wysłany w piątek. Dlaczego? W piątek zaczyna się weekend, jeśli wyślesz tego dnia e-mail, prawdopodobnie nie zostanie przeczytany, wyląduje niżej niż maile wysłane w poniedziałek. Istnieje zatem zagrożenie, że e-mail zostanie zignorowany (wyprą go świeższe wiadomości wysłane w poniedziałek).
Jeśli chodzi o klientów indywidualnych - business to consumer (b2c), to najlepszym dniem na wysyłkę będzie środa lub piątek. W piątek najlepiej wysyłać maile związane z weekendem (relaks, podróże, czas wolny, itp.). Piątek jest dniem, w którym rozpoczyna się planowanie weekendu i zakupów, więc jeśli np. prowadzisz e-sklep, wysyłaj korespondencję w piątkowy poranek.