Jak często wysyłać newsletter

Autor: Domańska Katarzyna
Data: 11-04-2012 r.

To zależy od tego, komu, dlaczego i co chcesz zakomunikować. Nie ma sztywnych reguł, ale są pewne zasady, których warto przestrzegać.

E-maile (zawierające e-biuletyny czy newslettery) skierowane do segmentu business to business (b2b) najlepiej wysyłać na początku tygodnia, w poniedziałek lub wtorek. Według badania Q2 2006 Email Statistics przygotowanego przez firmę ROI 33% ankietowanych preferuje otrzymywanie korespondencji w poniedziałek, a 36% we wtorek.

Błędem będzie, jeśli mail do skierowany do klientów biznesowych zostanie wysłany w piątek. Dlaczego? W piątek zaczyna się weekend, jeśli wyślesz tego dnia e-mail, prawdopodobnie nie zostanie przeczytany, wyląduje niżej niż maile wysłane w poniedziałek. Istnieje zatem zagrożenie, że e-mail zostanie zignorowany (wyprą go świeższe wiadomości wysłane w poniedziałek).

Jeśli chodzi o klientów indywidualnych - business to consumer (b2c), to najlepszym dniem na wysyłkę będzie środa lub piątek. W piątek najlepiej wysyłać maile związane z weekendem (relaks, podróże, czas wolny, itp.). Piątek jest dniem, w którym rozpoczyna się planowanie weekendu i zakupów, więc jeśli np. prowadzisz e-sklep, wysyłaj korespondencję w piątkowy poranek.

 

Można w następujący sposób wytłumaczyć fenomen środy: w poniedziałek wszyscy są źli, bo muszą iść do pracy i jeszcze przekopywać się przez SPAM. We wtorek przyzwyczajają się do tej smutnej rzeczywistości, że są w pracy. W środę już nie walczą, już są pogodzeni. W czwartek zaczynają zerkać na kalendarz i widzą, że jeszcze jeden dzień i będą w raju. W piątek nie myślą już o niczym innym jak o raju (czytaj weekendzie).

Nie wysyłaj maili w sobotę i niedzielę, w tych dniach jest najmniejsze zainteresowanie e-mailami. Bez względu na dzień, w którym wyślesz swoje newslettery, pamiętaj o systematyczności i dotrzymywaniu terminu – jeśli obiecujesz, że newsletter będzie wysyłany co dwa tygodnie, pilnuj tej regularności.

Tekst autorstwa Katarzyny Domańskiej pochodzi z książki E-marketing w akcji

Domańska Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25492 )
Array ( [docId] => 25492 )