Identyfikacja
To pierwszy etap przygotowania kampanii marketingowej, podczas którego musimy określić, kto stanowić będzie grupę docelową, czyli potencjalnych nabywców naszych produktów lub usług. W tym celu warto przeprowadzić badanie marketingowe np. w postaci ankiety lub sondy, które da nam odpowiedź na pytanie, dlaczego nasza oferta wzbudza zainteresowanie danej grupy ludzi. Od poprawnego wyznaczenia targetu zależeć będzie skuteczność kampanii marketingowej.
Cele promocji
Wyróżniamy tutaj dwa rodzaje celów: informacyjne oraz sprzedażowe. Pierwsze polegają na poinformowaniu jak największej liczby osób, szczególnie grupy docelowej, o pojawieniu się na rynku nowego produktu lub usługi, o zaletach i wartościach towaru. Cele sprzedażowe odnoszą się do osiągania jak najwyższego poziomu długofalowej sprzedaży artykułu lub usługi oraz zwiększenie udziału przedsiębiorstwa w rynku.
Określenie budżetu kampanii
Musisz wyznaczyć sobie przedział środków pieniężnych, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na realizację kampanii marketingowej. Ustalając budżet musisz pamiętać, aby był on dostosowany do wielkość rynku docelowego, zamierzonych celów promocji, specyfiki oferowanych produktów lub usług oraz stanu konkurencji. Przykładowo możesz przeznaczyć na promocję część przychodów ze sprzedaży wcześniejszych produktów lub usług lub kierować się zasadą „tyle, ile trzeba”, czyli przeznaczyć tyle środków, ile będzie niezbędnych do osiągnięcia celów kampanii.