Jak przygotować kampanię marketingową

Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-05-2012 r.

Odpowiednia promocja oferowanego produktu lub usługi jest niezwykle ważnym elementem działań marketingowych. Zapewni nam rozpoznawalność marki, a przede wszystkim pomoże zwiększyć efektywność sprzedaży.

Identyfikacja

To pierwszy etap przygotowania kampanii marketingowej, podczas którego musimy określić, kto stanowić będzie grupę docelową, czyli potencjalnych nabywców naszych produktów lub usług. W tym celu warto przeprowadzić badanie marketingowe np. w postaci ankiety lub sondy, które da nam odpowiedź na pytanie, dlaczego nasza oferta wzbudza zainteresowanie danej grupy ludzi. Od poprawnego wyznaczenia targetu zależeć będzie skuteczność kampanii marketingowej.

Cele promocji

Wyróżniamy tutaj dwa rodzaje celów: informacyjne oraz sprzedażowe. Pierwsze polegają na poinformowaniu jak największej liczby osób, szczególnie grupy docelowej, o pojawieniu się na rynku nowego produktu lub usługi, o zaletach i wartościach towaru. Cele sprzedażowe odnoszą się do osiągania jak najwyższego poziomu długofalowej sprzedaży artykułu lub usługi oraz zwiększenie udziału przedsiębiorstwa w rynku.

Określenie budżetu kampanii

Musisz wyznaczyć sobie przedział środków pieniężnych, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na realizację kampanii marketingowej. Ustalając budżet musisz pamiętać, aby był on dostosowany do wielkość rynku docelowego, zamierzonych celów promocji, specyfiki oferowanych produktów lub usług oraz stanu konkurencji. Przykładowo możesz przeznaczyć na promocję część przychodów ze sprzedaży wcześniejszych produktów lub usług lub kierować się zasadą „tyle, ile trzeba”, czyli przeznaczyć tyle środków, ile będzie niezbędnych do osiągnięcia celów kampanii.

 

Wybierz kanał promocji

Określ rodzaj mediów, w których chcesz zamieścić swoją kampanię marketingową. Może to by telewizja, Internet, radio, prasa. Możesz też zdecydować się na promocję w kinie, teatrze, za pomocą bilbordów, reklam na przydrożnych tablicach, budynkach. środkach komunikacji miejskiej, ubraniach, itp.

Przygotuj i wykonaj kampanię

Na tym etapie przemieniasz pomysł w materię. Projektujesz plakaty, ulotki, foldery, reklamy, ogłoszenia, próbki produktu, prezentacje usług oraz wymyślasz hasła promocyjne, dobierasz muzykę czy obraz, itp. Zastanów się również jakich symboli czy sloganów mógłbyś użyć, aby były one zrozumiałe dla odbiorcy.

Ostatnim etapem przygotowania kampanii marketingowej jest monitoring jej efektów, czyli badanie i ocenianie skuteczności przeprowadzonych działań.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25508 )
Array ( [docId] => 25508 )